Canopy tour ook voor wat ouderen ?

Hoe zijn jullie ervaringen met de rit aan de kabel ? Zijn er al wat oudere dames die het hebben beleefd ? Is het niet te inspannend voor de armen om je vast te houden ? Ik heb geen hoogtevrees maar kijk er niet echt naar uit om met d e voeten in de lucht en hangend aan de armen naar beneden te glijden zoals ik op de video gezien heb .

Hi Ingo,

Ik ben dan wel geen oudere dame (ben zelf 26) en heb inmiddels 3 canopy tours gedaan, waarbij bij eentje ook 55+ ers meededen. In ieder geval is het als je het goed doet niet zwaar voor de armen, omdat je juist in het tuigje moet hangen en je gewicht dus rust op de band om je middel. Je moet dan ook proberen zo horizontaal mogelijk te hangen en juist niet aan je armen.

Je armen gebruik je alleen om te begeleiden en dat kost geen kracht, alleen als je wilt remmen (soms nodig), moet je met je armen het touw naar beneden trekken. Kinderen kunnen dit ook, dus ik neem aan dat dit ook voor jou goed te doen zal zijn.

Ik hoop dat dit je in ieder geval wat meer duidelijkheid oplevert. Bij alle 3 de canopy tours was iedereen enthousiast en waren ze blij dat ze het gedaan hadden, hopelijk bevalt het jou ook!

1 like

Hello.
In januari dit jaar canopy gedaan in de dry forest kant pacific.

Zeker doen unieke ervaring,ik ben 63jaar.:wereld:

Succes,Noenoe:dag:

1 like

Een leuke canopy toer kun je vinden in Hacienda Barú, een particulier natuurpark 4km ten noorden van Dominical, de ingang is aan de grote weg van Quepos naar Dominical. Geschikt voor alle leeftijden!
Verder kun je leuke wandelingen maken in het park, direct gelegen aan het strand. Er is ook een leuke vlindertuin!

1 like