De leukste/langste/spannendste Canopytour

Beste allen,
Ik heb gelezen dat er in vele np’s canopytours te boeken zijn :dope:. Ik kan dat qua reisschema op vrijwel elke plaats doen. Wat is de leukste/langste/spannendste (ook qua prijs kwaliteit verhouding)? Iemand ervaringen?
Thanx!

Hoi Backpackmarcel,

ik denk dat de Canopy zipline in Monteverde het spectaculairst is en
als je ook gaat raften is de Pacuare rivier het spannends en mooist.

Prettige vakantie toegewenst !

Annette en Herbie
(La Marina de-) Guapiles

1 like

In welke plaatsen kun je nog meer mooie canopy-tours maken buiten Monteverde? Kun je dit doen in Montezuma/Mal Pais, Tamarindo of bij Rincon de la Vieja?

Alvast bedankt!

Dat weet ik niet of ze het in die plaatsen ook hebben.
In het Brauilo Carillo Nationaal Park in de Aerial Tram Atlantico hebben ze ook een hele goede zipline (met 11 platformen)
en onze gasten zijn daar altijd erg enthousiast over.

Bij Rincon de La Vieja heb je een mooie canopy die door een kloof gaat. Dus niet boven het regenwoud. Hij is niet zo lang als in Monteverde, maar wel spannend. Omdat je er ook bij moet klimmen en er een Tarzanswing in zit.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Tussen Ojochal en Cortes is ook een leuke canopytour: zie: http://osacanopytour.com/ en een video op http://osacanopytour.com/video.php

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

Bij Rincon de la Viejo gaat er vanuit de Buena Vista Lodge (overigens is deze lodge ook aan te raden!) een leuke canopy tour. Niet zo heel lang, maar erg mooi. Er zitten lange en kortere kabels tussen. Ook een hele hoge, waar wij zelfs op zijn kop over heen mochten! Canopy tour is inclusief Tarzan Swing (dit is lang niet bij alle canopy tours). Ik weet niet of dit dezelfde is als Johan65 noemt?
Personeel is erg secuur, letten goed op je veiligheid. Leuk personeel.
Bij de Buena Vista Lodge is er ook een 420 meter lange glijbaan dwars door de natuur. Omhoog lopen, in een autoband zitten, helm op, een plons water in je rug en daar ga je! Razend hard dwars door het woud!

Wij hebben alleen de canopy tour bij monte verde gedaan (waar trouwens ook een tarzan swing bij zit) en die was echt TE GEK!
Spannend, echt heel hoog en ook lang!
ZEKER doen!! Ik weet niet meer wat het kostte, maar het was het zeker waard (anders wist ik t nog wel :slight_smile:

Regelmatig staan er in la nacion kortingen voor leuke uitjes, kan canopy, raften of wellness zijn. Soms ook dingen die voor een toerist minder handig zijn zoals huisalarm etc. De kortingen kunnen namelijk oplopen tot zo’n 70% en dat is op een attractie die al gauw tientallen dollars is een forse korting.
Ik heb net even wat digitale edities doorgebladerd en ik vrees dat ze niet in de digitale krant staan, ik zal er de volgende keer beter op letten als ik er eentje in de krant zie. Anders is het op de gok kopen :wink:

Ik heb net een oude krant erbij gepakt en de coupons verwijzen naar de site www.yuplon.com zowaar zie je vandaag een Canopy in Jaco met 50% korting: Yuplón | El sitio de ofertas diarias de Grupo Nación
De coupons blijken niet in de digitale editie van de krant te staan, maar goed dat maakt dan dus niet zo veel uit :slight_smile:

Monteverde!! Zeker de beste en leukste!