Canon del Colca

Hallo,

Is er iemand die Canon del Cola op eigen houtje heeft bezocht (wandelend, dus niet met een motor of privebusje) ? Het lijkt me namelijk wel fijn om het eigen tempo te kunnen bepalen, maar als dit veel rompslomp is is een georganiseerde tour toch wel het overwegen waard.

Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Het wordt echt wel afgeraden om dit op eigen houtje te doen! Al vaker liepen mensen die het toch op eigen houtje wouden doen verloren, soms zelfs vermist! Het is veiliger dit georganiseerd te doen…

Via Wereldwijzer app

Wij hebben het zelfstandig gedaan via Cabanaconde als ik me niet vergis. Gewoon daar in hostel verblijven en 's ochtends heel vroeg op pad gaan. Alle dorpsbewoners en hostel weten waar het startpunt van de tocht is. Breng wel voldoende water en eten mee. Wij hadden ook medicijnkit mee. We zijn in een dag naar beneden en weer naar boven gelopen. Een erg pittige tocht! De weg is echt steil en voor mensen met een goede conditie. Ev kan je op de terugweg met een ezeltje (bewoners bieden dat aan, maar wel flink onderhandelen!). Ezels zijn ook niet zonder risico… Ze stappen wel eens mis;) Ik begrijp opzich wel waarom mensen met gids gaan, maar het kan ook zonder. Je kan trouwens ook gidsen ter plaatse. Ik zou dus iig gewoon zelf naar de canyon afreizen en in een van de dorpjes verblijven. Kun je daar altijd nog verder zien!

Via Wereldwijzer app