Canada tour ( British Columbia ) 2007

In augustus 2007 plannen wij onze lang gedroomde reis naar Canada BC. Zes weken rondreis met een huurwagen. Echter is er een erge storing opgetreden in onze planning. Een van ons beiden mag nooit meer vliegen wegens een medisch probleem. We zouden de reis toch willen ondernemen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een reis naar Canada per schip? Indien dat zo zou zijn, dan graag een antwoordje op dit forum. Alvast erg bedankt.

hoi,
als je hierover iets in ervaring kunt brengen zou ik graag willen weten waar je informatie over vinden kunt. Ik durf niet te vliegen, wil echter toch een keer die reis maken.
groetjes
Neel

Hoi Neel

Tot nu toe heb ik nog geen enkel antwoord gekregen. Ik heb me al geïnformeerd bij scheepsrederijen in rotterdam e n hamburg, maar verder dan new-york geraak ik niet per schip. theoretisch kan dat, maar dan moet je weer een ander schip boeken tot washington en vandaar dkan je met een derde vaart naar vancouver-island. dat is erg omslachtig en duur.
ik geef de moed niet op en hoop nog steeds op een of andere ervaring van een reiziger die er weet van heeft.
groetjes uit belgië
flor

Hoi Neel

Ik vergat je nog een tip te geven. er bestaat een site : clubs.nl en daar is er een mevrouw strid of astrid die zich specifiek met canada bezighoudt.

Tot aan New York met de boot…Pak je toch verder de trein??? Schitterende rit naar de ander kant van het land…

Danke voor jouw welgemeende tip. Maar je bent wat onduidelijk. Naar New York van waar vertrekkend ?
En in New York de trein naar Vancouver, Canada?
Graag wat meer duiding als je wil.
Toch al bedankt.

Ik begrijp dat je met de boot naar New York wil, van daar uit zal er toch echt wel een trein rijden naar een stad ergens in Canada…Misschien niet rechtstreeks naar Vancouver, maar toch zeker richting Montreal of Toronto. Van daar uit kun je zeker verder met de trein naar Vancouver. Ik weet in ieder geval zeker dat je met een Greyhound maandpas vanuit NY naar Vancouver kunt rijden (de bus dus) Je kunt dan een maand lang per bus naar elke plaats in Canada of de VS rijden, wat je maar wilt!!!

Hoi hoi,

Snowfly heeft mijnsinziens best een punt. Maar eeuhm, 6 weken??? Alleen de boot doet er al zolang over!! Zo +6 weken in BC is dus 12 weken!
Ik weet de aard van het medisch probleem niet, maar heeft het te maken met het druk verschil? Dan is misschien korte afstanden vliegen een oplossing?? Van Seattle naar Vancouver is het n klein uur en omdat je niet zo hoog en snel gaat is er bijna geen drukverschil tijdens de vlucht, althans niet verglijkbaar!

Jeetje, wat vervelend zeg! Best lastig om daar een oplossing voor de vinden die je geen rip uit je lijf kost. De afstanden zijn zo groot…

De boot doet er trouwes geen zes weken over, maar één. Bijvoorbeeld de Queen Mary van de Cunard lijn (www.cunard.com). Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Die vaart van Engeland naar New York in 6 dagen.
Er is ook een andere, scandinavische cruiserederij die de Transatlantic doet via het Noorden, dan zie je ook een stuk van Oostcanada.

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om met een vrachtschip mee te reizen, kijk eens hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=5814

Vanaf New York kun je een Amtrak trein (maple leaf) naar Toronto nemen (vertrek 7.15 - aankomst 19.45 uur).
Vanaf Toronto gaat VIA-rail-trein The Canadian om 9.00 's ochtends richting West-Canada (komt om 15.30 twee dagen later in Jasper aan. Als je naar Vancouver reist, duurt het drie dagen (aankomst 8.00 's ochtends). Informeer eens bij www.Incento.nl.