Canada National Park Pass

Aanbieding verlopen.

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown: Ik wil U graag verzoeken deze advertentie/oproep terug te trekken. De opbrengst van de N.P.P. is hard nodig om alle Nationale Parken te onderhouden en er voor zorg te dragen, dat wij allemaal volop van deze prachtige natuurgebieden kunnen genieten. De N.P.P. illegaal doorverkopen betekent natuurlijk, dat deze noodzakelijke inkomsten teruglopen en dat gaat direct ten koste van het onderhoud en bovendien betekent het, dat de nieuwe N.P.P. weer duurder zal worden. Officieel is het natuurlijk ook zo, dat doorverkoop verboden is en dat U de pas bij aanschaf dient te voorzien van Uw handtekening.

Daar gaan we weer! Waarom plak je deze niet bij je foto’s als herinnering? Ik vind het echt jammer dat mensen deze parkpas willen verder verkopen. Zo’n pas wordt namelijk verkocht voor een goed doel. Door deze pas aan te kopen draag je je steentje bij om deze prachtige nationale parken zuiver te houden, zo natuurlijk mogelijk te houden en om de natuur te beschermen. Niemand staat daar precies bij stil dat het heel wat kost om zo’n park te onderhouden voor alle toeristen die een hoop vuil achterlaten, de dieren eten geven (wat verboden is), de plantjes betrappelen, enzovoort. Neem dit niet verkeerd op, maar het ik denk dat er maar weinig zijn die hier aan denken. Wij gaan regelmatig naar de Canadese Rocky Mountains en we kopen telkens ofwel een jaarpas ofwel betalen gewoon de dagelijkse bijdrage, afhankelijk hoelang we er blijven. En we betalen dit met plezier! Als je deze pas verder verkoopt dan heeft de volgende persoon eigenlijk geen bijdrage gedaan aan deze prachtige parken, maar wel aan diegene die de pas verkoopt.

Dit is mijn eigen mening en ik kan het gewoon niet laten om op zo’n post te reageren. :wink:

Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

PS: Hou deze pas bij als herinnering en weet dat je op die manier je steentje hebt bijgedragen!

Ann en De raaf;
Kijk, ik kan jullie argumenten begrijpen maar… ik betaal voor die pass om een gans jaar naar alle parken te kunnen gaan. Ik heb niet het geld noch de tijd om een jaartje rond te toeren en moet het doen met twee weken. Dus ik vind dat ik dan ruim betaald heb voor de inkom voor 3 parken. Bovendien vind ik al dat ik voldoende spendeer ter plaatse. Trouwens welke toerist bezoekt met zijn pass alle parken? En er van uitgaan dat iedere toerist de natuur vervuilt is al te gemakkelijk. Ik heb steeds meer dan één vuilniszak in de wagen… en ja ik heb altijd al respect gehad voor het mooie van de natuur en die is niet gemaakt door de parkbeheerders! Daar hebben ze niks moeten voor doen! Trouwens, waarom bieden ze dan geen sticker aan voor 14dagen of één maand aan een wat redelijke prijs? Al eens nagedacht wat wij aan taks betalen aan hotels, restaurants, wagen… Die toerist moet zoveel mogelijk spenderen. Zo gaat dat nu eenmaal. Maar een pass is één jaar geldig, of ik daar nu mee binnenkom of iemand anders… ik zie echt het verschil niet.
Het is toch betaald! En zo bied ik nog de mogelijkheid om iemand met wat minder geld toch nog te laten genieten van het mooie van de natuur of is die alleen voorbehouden voor de kapitaalkrachtigen?

Hallo Juken,
Niemand dwingt je om een N.P.P. te kopen. Buiten de nationale parken is minstens evenveel van de prachtige Canadese natuur te genieten. Bovendien kun je ook een dagkaart kopen als je wat korter in een park verblijft.
Het zg. sociale aspect is natuurlijk nogal zot. Iemand besluit ècht niet naar Canada te gaan, omdat ie hier goedkoop een N.P.P. op de kop kan tikken.
Belasting betaal je overal, of het nou in Canada is of ergens anders, dus dat argument snijdt evenzeer geen hout.
Afgezien van dit alles is het gewoon simpelweg verboden. Dat staat ook op de kaart aangegeven. Nou weet ik ook wel, dat in onze huidige maatschappij dat niet meer zoveel betekent, maar feit blijft dat het zo is.

Ik vind zo’n aanbod het ook jammer. Het gaat om persoonlijk geldelijke gewin en het is echt jammer dat we in Europa deze mentaliteit hebben. Allerlei andere zaken erbij halen die misschien ook wel niet kloppen maar die er niets mee van doen hebben is natuurlijk ook onzin. “Two bad ones don’t make a good one”! Oftewel als iemand steelt, dan wil dat nog niet zeggen dat je zelf dan ook maar iets slechts mag doen……