hallo
kan er mij iemand raad geven ivm gibraltar, zouden er daar campings of camperplaatsen zijn? zou daar rond de kerst aankomen
Forget it, het is een redelijk volgepakt stukje land met eigenlijk alleen wat groen op de berg en dat is natuurgebied. Dus als je met een camper reist wordt dat overnachten aan de Spaanse kant van de grens, La Linea heet het gebied, en dan voor de dag ‘oversteken’. Schijnt de laatste jaren veelal zonder lange files en stiptheidsakties te gebeuren maar garantie tot de hoek, voor Spanje blijft Jebel-al-Tarik (de oorspronkelijke Moorse naam) een politiek gevoelig topic en dat laten ze soms op deze manier weten :wub:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
hallo
ok bedankt, kunt ge dan de bus nemen van la linea?
Ja en nee. Vanaf Gibraltar-grens (waar ook de airport is) gaan redelijk frequente stadsbussen naar de main town. La Linea-grens ligt min of meer aan de kustweg van La Linea naar Malaga, dus ik kan me goed voorstellen dat aldaar een redelijk regelmatige lijndienst is met een halte redelijk dicht bij de grenspost. De grens zul je echter écht lopend moeten oversteken, de politieke verhoudingen tussen beide landen zijn niet goed genoeg voor een busverbinding :chin:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Wij hadden een camping in El Puerto de Santa Maria, nabij Cadiz. Ook een superstreek op een uurtje rijden van Gibraltar, wat we ook gedaan hebben. Indien je tijd genoeg hebt, zou ik misschien aanraden om wat verder een plaats te zoeken om te camperen, Gibraltar is zeker in een dag gedaan.
Wij zijn Gibraltar met de auto binnengereden, maar misschien is het beter om te voet of bus de stad te bereiken, want parkeerplaatsen zijn zéér schaars ofwel héél duur