Campgrounds echt van tevoren reserveren? (Oost-Canada)

Beste mensen,

Wij gaan van 24 sept. t/m 9 okt. a.s. voor het eerst een camperrondreis maken in Oost-Canada (rondje vanaf Toronto). We hebben dus nog totaal geen ervaring.
Nu heb ik ergens gelezen dat het nodig is om de campgrounds van tevoren te reserveren. Weten jullie misschien of dit écht noodzakelijk is? Ook in de periode dat wij gaan?
Ik vind het nl. ontzettend moeilijk om aan de planning te beginnen en nu al zo precies te weten hoe lang wij ergens willen blijven! Ik zou het het liefst gewoon daar ter plekke aankijken en beslissen.

(We denken overigens aan o.a. Niagara, Killarney park, Algonquin Park, en verder weten we nog niet zo precies. Maar dus niet zozeer de steden)

Alvast bedankt voor de reactie!

M.vr.gr.,
Miranda

Hoi,

Wij vertrekken eind juni 2013 naar Ontario en willen op de bonnefooi gaan rondtrekken. Wij gaan deels naar familie en bezoekdata liggen niet vast, daarom zien we wel.

We hebben wel van kennissen de tip gekregen, om één of 2 dagen (desnoods 's morgens op de dag zelf) ff te bellen naar de beoogde campground, om te checken of er wel plek is. Het zou vervelend zijn als je uren hebt gereden om ergens te komen (in Nederland zijn afstanden toch anders).

Jullie gaan niet in het hoogseizoen, dus voor jullie lijkt me dat niet nodig. Toch?

Hallo Janet,
Ja dat leek mij eigenlijk ook. Ik doe dan eventueel inderdaad liever wat jouw vrienden hebben voorgesteld, bedankt!
Groeten,
Miranda

Meestal 2 dagen vooruit bellen is een goede zaak. Het hangt ook af van de populariteit en met wat voor “ding” je aan komt zetten: voor campers zal het lastiger zijn last-minute iets te vinden dan met een tent. Ook zal de populariteit van de beoogde campground een rol spelen: een klein RV-park langs een drukke route met zwembad en flink veel kinderactiviteiten zal sneller volzitten dan een grote campground met weinig voorzieningen in een verloren dorpje. In de provinciale en nationale parken loopt het ook iets harder vol, omdat wildkamperen daar geen optie is.

Hoi Jurjenb,

Bedankt voor je nuttige advies. We hadden het idee “dat loopt wel los”, maar ik denk dat we toch wat eerder gaan bellen dan we oorspronkelijk in de planning hadden :wink:

Groetjes,
Ms Janet