Camper reizen

wij gaan van 10 december tot 2 januari reizen van Perth naar Sydney is dit een goede tijd om te reizen en kun je de camper beter huren in Perth of nu al bespreken via internet maak dit wat uit met de kosten

Hi Bennie welkom op het forum.
Je reist tijdens de warmste tijd van het jaar en de temp kunnen gemakkelijk oplopen tot boven 40C. Ik heb geen ervaring met campervans of RV’s maar enkele bedrijven die goed aangeschreven staan zijn Maoi, Apollo en Britz. Ik zou geen risico nemen en de camper al in Nederland reserveren via een reisbureau. Die kunnen je alles vertellen over verzekeringen, beperkingen en drop off charges. Er komt nogal wat bij kijken met extra kosten voor uitrusting etc. Daarna kan je altijd nog op het internet info vragen. Welke route wil je nemen? Je zal in ieder geval via Nullarbor Plain moeten rijden tussen Norseman en Ceduna en vervolgens naar Pt Augusta. Vandaar zijn diverse routes mogelijk oa via Broken Hill, Renmark of Adelaide. De kortste afstand tussen Perth en Sydney is al zo’n 4000 km. Vanaf half december starten de schoolvakanties en zal het erg druk zijn. Speciaal in Sydney met kerst en nieuwjaar.
Yeehaw

G’day mate,

Oef, dat lijkt mij de verschrikkelijkste tijd om door die woestijn te rijden! Ik heb van Perth naar Sydney gereden in augustus 1997 dus dat was nog de winter / lente. Zelf zat ik aan het stuur, dus aan de rechterkant van de auto, dus zuidkant, dus NIET-zonkant. (De zon staat daar in het noorden.) Maar mijn reisgenoot zat de hele dag vol in de zon en stikte de moord, in die periode van het jaar al. T-shirt voor het raam enzo… we hadden ook geen airco.
Je moet ook wel een auto hebben die bestand is tegen de hitte, en niet opeens oververhit raakt ofzo.

Ik vond het wel een heel bijzondere route, omdat het er zo leeg is en je nauwelijks andere Europese reizigers tegenkomt, althans in augustus destijds niet. Vooral veel gepensioneerde Aussies in hun campers, superaardig.