camper of 4x4

we willen volgend jaar in de zomer naar Namibie met een gezin met 3 pubers.
Wie heeft ervaring met camperreizen voor 5 of meer personen, is dit aan te raden of kunnen we beter een 4x4 met 2 daktenten huren, en is dit laatste niet te klein voor ons. (leeftijd 18/16/13)

Beste Pieter,

Je kunt een 6-persoons camper huren of een fully equipped 4x4 met bv. 1 daktent en een bodemtent. Met 5 in twee daktenten gaat niet werken. Een camper geeft je meer comfort maar kent (wegen)restricties. Een 4x4 brengt je overal…

Gr. Hans

Beste Pieter,

ik sluit me aan bij Hans. Ik zou ook eerder een stevige 4x4 aanraden à la Toyota Hilux met solide banden. Wij hebben tijdens onze rondreis wel 3 keer mensen met serieuze stukken tegengekomen, zij reden met klasse Vitara SUV’s zonder aangepaste banden.

Schitterend land wel.

F.

Met camper ben je heel beperkt in het bezoeken van bezienswaardigheden en natuurlijke omgevingen.
Met een camper is het niet aangeraden om gravelroads te rijden of de Namib woestijn in te gaan.
Je neemt dan beter een 4x4 voertuig. In jullie geval best een bushcamper met daktent en bijkomend een grondtent, zoals Frederik en Hans je reeds meegedeeld hebben.

Vraag is wat willen jullie bezichtigen en waar willen jullie overal gaan rijden.

Hallo Pieter,

Met een 4X4 heb je maar beperkte ruimte voor bagage, zeker met 3 grote pubers en een complete camping uitrusting voor 5 personen.
De beleving van Afrika is wel veel leuker als je in tentjes slaap en buiten op een vuurtje moet koken. Je kunt gaan en staan waar je maar wil met een 4x4, op de doorgaande wegen staan de campings goed aangegeven met de afstanden erbij, vaak staat daar ook 4x4 only bij omdat ze moeilijk bereikbaar zijn.

Ik ben het niet helemaal eens met je Lambert. De Hilux pickups met gesloten cabines waarop ze de daktenten monteren hebben een kofferruimte waar om zeggen een Smart in past. Zelfs met alle kampeerspullen en onze eigen bagage zat hij nog niet halfvol.

Met 5 volwassenen zou ik zo een Hilux aanraden met daktent(en). 1 daktent is voor max. 2 personen, enkel om te slapen. Neem voor de overige een 2 seconden tentje mee.

Hallo,

Wij hebben met 4 volwassen personen gedurende 3-weken een rondreis gemaakt in Namibia.
Ons voertuig was een Hi-lux double cab 4x4 met 2 daktenten en volledige kampeeruitrusting.Ze hebben ook stevige grondtent waar 3 personen best in kunnen slapen
Je hoeft dus enkel persoonlijke spullen en kleding mee te nemen die je goed kan opbergen .
De auto hebben we gehuurd bij ASCO-car-hire in Windhoek die goede wagens aanbieden.Wel check je best grondig de campuitrusting.
Het was een zodanig leuke reis dat we beslist hebben om met onze eigen Landcruiser in 2016 voor 4 maanden in Namibie en Z-Afrika rond te trekken.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.
Je mag steeds kontakt nemen als je nog vragen hebt.