Hallo!
Kan iemand mij vertellen hoe ‘kindvriendelijk’ Namibie is? Wij hebben het plan met een camper een week of 2 rond te rijden met onze kinderen van 1 en 3.
Nu reizen wij vaker (ver) met onze kinderen dus het autorijden / kamperen etc op zich zelf maken wij ons geen zorgen over. Onze kinderen hebben ook niet zo veel nodig om zich te vermaken.
Ik vroeg mij wel af hoe kindvriendelijk ed de campings zijn? Zitten er voornamelijk rust zoekers (niet dat wij veel herrie maken) of tref je meer gezinnen aan? Ook zie ik in de gidsen (self drive guide) dat er vaak wel iets van zwemgelegenheid te vinden is. Iemand ervaring?
Ook zag ik dat bv georganiseerde game drives (bv in etosha) enkel voor kinderen boven de 5 is. Nu kunnen wij ook zelf rijden, maar weet iemand of dat met een camper kan?
Ik hoor gaat tips / ervaringen.
Dank!
Hallo Marcel,
Namibia is prima geschikt om te doen met kinderen! Doe het al sinds mijn kinderen 3,5 zijn (zijn nu 12).
Hoi,
Namibia is een vrij kind vriendelijk land (denk ik toch, want ik heb er zelf geen ). De campings zijn heel rustig, en normaal ook heel klein. Behalve de campings in Etosha bijvoorbeeld, die zijn groter en ontvangen ook grotere groepen (zoals overlanders). Maar normaal is er een policy dat een camping stil moet zijn vanaf een bepaald uur. Ik vind de campings in Europe veel lawaaierig tot latere uren. Ik ben altijd weer verbaasd als ik in Europa kampeer hoeveel lawaai mensen kunnen maken tot de latere uurtjes
Al bij al zou ik het wel afraden om met een camper door Namibia te rijden. Voor de meeste bezienswaardigheden moet je over gravel wegen, die er vaak wel goed bijliggen maar toch niet altijd. Mijn lijkt het echt niet aangenaam om compleet door mekaar geschud te worden met een camper op deze wegen. En ik heb toch al vaker campers met panne gezien (zand in de electronica?)
Nu, ze worden verhuurd, dus er zal wel een markt voor zijn, maar toch even rekening mee houden, vooral als je hele kleine kinderen hebt.
Voor de rest is het een super mooi land. Ik heb een aantal posts over Namibia op de website in mijn handtekening, moest je al willen genieten
Heel goed te doen met kinderen! Campsites (waar wij waren tenminste) zijn niet echt vergelijkbaar met campings in bijvoorbeeld Nederland. In Etosha wel behoorlijk druk, op andere plekken zeer ruim en rustig. Heerlijk om 's avonds een vuurtje te stoken met de kids.
In Etosha kun je heel goed zelf rondrijden, dat doen ook veel (meeste?) mensen. Geeft je vrijheid (volgens mij een must met zulke jonge kinderen) en scheelt veel geld. Of een camper verstandig is, weet ik niet. Ik kan mij niet herinneren dat ik veel campers heb gezien. 4x4 met daktenten zie je wel erg veel (hadden wij ook). Onze kinderen waren iets ouder toen we in Namibie waren (6 en 11). Wellicht heb je iets aan ons reisverslag: http://opfietsvakantie.nl/overige-reizen/namibie-2008
Groet, Sandra