Camera kopen op Bali of HongKong

Hi beste Balifreakers,

Volgende week hebben wij de mazzel om via Hongkong naar Bali te vliegen en daar vakantie te houden. Om mooie plaatjes te schieten wil ik of op Hongkong airport of op Bali een camera kopen. Kan iemand mij adviseren waar de meest interessante winkels zijn?

ik ben nog nooit in Hongkong geweest, maar Bali valt vies tegen! er zijn wel camera’s te koop, maar het assortiment is beperkter dan in NL. bovendien zijn de modellen vaak net wat ouder… en… de prijzen zijn ongeveer gelijk aan NL!

mijn ervaring is dus dat je beter in Nederland een camera kan kopen, er zijn regelmatig leuke aanbiedingen hier. deze zijn dan echt veel goedkoper dan op Bali, en ook qua garantie is het makkelijker wanneer je een camera hier koopt en er mocht onverhoopt wat mis gaan.

Bali is mij onbekend, in HK ben ik wel geweest. In de stad zelf zijn vast wel goede deals te vinden, maar eerlijk gezegd kan ik me dat van het vliegveld nauwelijks voorstellen. En wat Jenny al aangeeft, bedenk dat je feitelijk garantie tot de deur hebt, de Nederlandse importeur zal waarschijnlijk geen medewerking verlenen, dus bij problemen mag je je camera opsturen. Is een mogelijk voordeeltje van een paar tientjes je dat waard?

Los daarvan, ik ben van mening dat je een camera vooraf moet leren kennen. Weten hoe alles werkt, hoe lang een accu mee gaat (en dus ook of je een reserveaccu nodig zal hebben), welke instellingen het mooiste resultaat geven. Geen zaken waarmee ik pas tijdens de vakantie zou willen experimenteren.

zoals boven al-Bali biedt veel mindere keus aan hogere prijs
de tijden dat bvb HKG of SIn voor ons nog veel voordeel bood zijn al lang voorbij. Bespaar je de problemen en koop in NL met garantie etc. Enig mogelijk ALtern tegenwoordig zijn alleen nog sommige mid-east airports zoals bv Dubai-maar het lijkt dat je CX direct vliegt. OOk geef je niet duidelijk aan of je enkel transit doet in HKG of de stad nog ingaat.