Hallo iedereen!
Samen met een vriend ga ik half september voor 6-12 maanden (open ticket) richting australie! We willen waarschijnlijk beginnen in Cairns vanwege het weer dat dan erg lekker is in het noorden en tegen de tijd dat we in Sydney aankomen is het daar ook erg mooi weer. Ook schijnt het dat je in Cairns een stuk goedkoper een autootje kan kopen dan in bijvoorbeeld Sydney. Een van de dingen die we willen gaan bezoeken zijn de Whitsundays, ik schrok echter nogal van dit berichtje wat op een topic stond (op dit forum) over de whitsundays: ‘‘Kom liever niet in het stinger season (oktober-mei) als de oostkust geplaagd wordt door giftige irukandji-kwallen en dodelijke dooskwallen en je alleen in een beschermende wetsuit het water in kunt’’. Is dit echt zo erg? en is dit aan de gehele oostkust? Aangezien ik vooral erg van surfen en zwemmen hou is dit nou niet echt bepaald chill te noemen aangezien wij precies in die periode langs de oostkust trekken… Weet niet of jullie nog wat tips hiervoor hebben of überhaupt tips voor onze reis zijn altijd welkom! :zon02::zon02:
Kaz & Rijk