Cadiz onveilig?

Hallo,

Volgend jaar ben ik van plan om twee maanden een taalcursus te gaan doen in Cadiz, maar nu had mijn moeder van een spanje’kenner’ gehoord dat het daar onveilig is; omdat er veel afrikaanse immigranten zou zitten (?).
Hoe zijn jullie ervaringen met Cadiz? Is het er idd niet erg veilig, en hoe zit het 's nachts?
Algemene ervaringen en tips zijn ook welkom!
bedankt

Afrikaanse immigranten heb je overal. Ze beperken zich in Spanje over het algemeen tot het verkopen van papieren zakdoekjes op kruispunten en de verkoop van horloges, armbanden en kettingen op het strand etc. Het zou me verbazen dat Cadiz daar onveilig door zou worden…Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in een spaanse stad en de keren dat ik in Cadiz was ook niet. Uiteraard moet je altijd op je spullen passen en er zullen net als in elke stad plaatsen zijn waar je ´s nachts (en misschien overdag) beter niet heen kunt. Amersfoort is ook onveilig ´s nachts vanaf 01.00 uur (dat weet ik helaas wel uit eigen ervaring).

nee precies, dat idee had ik ook al.
is de stad voor 2 maanden ook leuk?

In 2 maanden heb je genoeg tijd om Cadiz te leren kennen (Cadiz is niet zo groot +/- 150.000 inwoners) en de omgeving: Parque Nacional Doñana, Jerez de la Frontera, Sevilla, Ronda etc. Genoeg te zien en te doen!