Dag beste mensen, wij zijn van plan om volgend jaar januari naar Cabo Verde te reizen (Sal). Is het mogelijk om vegetarich te eten? Ik lees dat er weinig groeten worden geserveerd. We zijn van plan om in een appartement te verblijven, zodat we 's avonds in restaurantjes kunnen gaan eten. Mijn man is niet vegetariër, dus hij zal geen ‘problemen’ hebben met het eten, ik daarentegen eet absoluut geen vlees en liever ook geen vis. Zou dat erg lastig kunnen worden? of valt het wel mee?
Wat leuk dat jullie volgende jaar naar Sal gaan. Dit eiland heeft gelukkig een groot aanbod van restaurants die een diverse keuken hebben. Vis komt direct uit de zee en is voor de niet liefhebber ook echt een aanrader om eens te proberen. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar vis, maar daar was het super! Vegetarisch is in elk land altijd net iets moeilijker, maar op Sal kun je dat zeker vinden. Vooral bij de restaurant die onder de vlag vallen van resorts/hotels (waar je als niet gast ook kunt eten). Kortom, dit gaat op Sal niet veel moeilijker worden dan elk ander Westers land.
Hoi hoi,
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken inderdaad, al zullen er restaurants die manlief nu juist superlekker vond afvallen omdat ze helemaal niets hebben. Onze ervaringen in Portugal en Madeira, met name de laatste is qua vis- en toeristencultuur enigszins vergelijkbaar met Cabo Verde:
- Primair zoeken naar restaurants die iets expliciet vegetarisch op de kaart noemen. Het zal geregeld iets met Italiaanse wortels zijn maar bijvoorbeeld ook groentepaella kwam geregeld voor.
- Soms kan het lonen om expliciet te vragen of ze wat hebben. Op Madeira en 1 x in Lissabon hadden we wat restaurants met een aparte (kleine) vegetarische kaart maar die hing dan niet buiten de deur.
- Als ze iets bieden wat niet op een kaart staat zou ik twijfelen, we hadden 1 x een weliswaar erg kreatieve kok maar het was net wat teveel bij elkaar gegooide blikgroente.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Fantastisch voor vegetariërs! (en helemaal voor niet vegetariërs).
We zijn net terug van onze vakantie. We waren 3 weken op Sal, wat prima is bevallen. We zaten in hotel Odjo 'd Agua, het beste in Santa Maria.
Je kunt heel goed eten in alle restaurantjes in Santa Maria, sommigen hebben zelfs speciale vegetarische gerechten. Natuurlijk kan je overal vegetarische pizza’s en pasta’s eten, maar er is meer!
In hotel Odjo 'd Agua kan je een keuze maken uit de side dishes: rijst, groenten, gefrituurde zoete aardappel of maniok, aardappelpuree. Erg lekker. De groenten zijn seizoensgebonden en bestonden nu in januari uit: broccoli, bloemkool, sperzieboontjes, tuinboontjes, aardappel en erwten.
Bij restaurant Gigi’s Manera hebben ze een uitgebreide vegetarische kaart. Zo hebben ze er groente lasagne, groente balletjes, paddenstoelenrisotto enz.
Bij restaurant La Villa hebben ze een speciale vegetarische schotel genaamd Gran Vegetarian Dish met aardappelblokjes, sla, gefrituurde geitenkaasjes en sinaasappel, gebakken eitje, groenterijst en wat er verder nog aan groenten beschikbaar is. De schotel is inderdaad groot en heerlijk.
Bij restaurant Cretcheu hebben ze rode wijn risotto.
Er is ook een Indiaas restaurant genaamd Bombay waar ze een hele lijst aan vegetarische gerechten hebben (curries enz.), bij het Italiaanse restaurant Palm Beach kan je je eigen pasta of pizza samenstellen en je kunt overal ook gewoon iets aparts laten maken als je er om vraagt (meestal met rijst).
Kortom, er is genoeg te eten en nog gevarieerd ook!
oh ja, en er is bijna overal wel (gratis) WIFI