Busvervoer van Marmaris naar konya

Ik ga in november vanuit Marmaris naar Konya.
Samen met mijn vriend naar zijn familie. Heeft er iemand ervaring met deze busreis? Worden er stops gemaakt? Ik had al begrepen dat we zo’n 8 a 9 uur onderweg zijn.

Alvast bedankt Patricia

Hi patricia

Het busnetwerk in Turkije is uitstekend. Ikzelf heb geen ervaring met jouw route, maar wel met andere busreizen in Turkije.

Je gaat naar het busstation (of in Marmaris stationnetje achter de Tansas) en je informeert daar naar de route en tijden en tarieven.

Elke langere busreis heeft ongeveer elke 3 uur een stop. Je telefoon moet uit tijdens de busreis. Je krijgt (gratis) koffie/thee met cake, frisdrank en eau de cologne om te verfrissen.

De stops zijn altijd op busstationnetjes met wc. soms moet je betalen (25 kurus) maar zorg dat je zelf wc papier bij je hebt. Meestal zijn het geen westerse wc’s. (gat in de grond dus)

Afhankelijk van de maatschappij draaien ze muziek of film. Je krijgt een plaatsreservering toegewezen wat jouw plek is in de bus. Rondom de ramadan kan het erg druk zijn, dus dan kan het geen kwaad enkele dagen vantevoren te reserveren op de drukke route, maar dat is bij jou niet het geval.

Succes en veel plezier

Bedankt voor je reactie!

Mijn vriendje heeft de busticket al geregeld.
Was benieuwd hoe het in zijn werk gaat zo’n lange busreis.
Heb daar geen ervaring mee, hij wel. Zijn family woont daar.
T schijnt een nachtbus te zijn, die s avond om 20.00 vertrekt en we zijn dan rond 05.30 ter plaatsen.

Euh kan je wat vertellen over de qualiteit van de bussen?
Zit je een beetje comfortabel?

Eventueel nog meer tips waar ik rekening moet houden, behalve het wc papier dan haha?

de qualiteit is echt uitstekend. ik ben niets dan lof over de busdiensten in Turkije. Daar kunnen ze in NL nog wat van leren :smiley:

de bussen zijn redelijk nieuw, je hebt voldoende beenruimte (en ik ben 1.80) de buschauffeur stopt regelmatig, ze houden zich aan de arbeidstijden wet. elke 3h wordt er gestopt en als ze weten dat je geen turks spreekt, neemt de chauffeur je apart en geeft aan hoe laat je terug moet zijn.
er zijn verschillende busjongens aanwezig die je om de zoveel tijd voorzien van drinken, zelfs fris en heerlijke chocolade cake :stuck_out_tongue:
misschien dat het met een nachtdienst anders is…

ikzelf ben tot nu toe, van Ankara naar Alanya (en weer terug) Istanbul naar Kalkan, Kalkan naar Marmaris geweest met de lange afstandsbussen.

Busritje Marmaris- Bodrum is behoorlijk minder, omdat het een kortere afstand is, ga je met de gammele dolmus, maar daar zul jij geen last van hebben.

Neem lekker een muziekje mee, eventueel een kussentje of een dekentje/sjaal (soms staat de airco vrij koud) en lekker slapen.

het is haast jammer dat je niet overdag gaat, kun je nog wat zien van het landschap.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik zou zeggen, laat even weten als je terug bent hoe je het ervaren hebt!

Hoi Hoi,

Ik zal je laten weten hoe t allemaal is gegaan.

Ik moet wel een stukje Bodrum naar Dalaman als ik aankom.
Land namelijk in Bodrum…Maar mijn lief komt me ophalen dus dan weet ik zeker dat ik in de juiste (dolmus) bus terecht kom.

groetjes en bedankt voor de reactie