Hallo,
ik heb een vraagje.Hoelang is het reizen van Alanya naar Marmaris toe en hoe is dat geregeld met het openbaar vervoer???
Groetjes vakantie
Hallo,
ik heb een vraagje.Hoelang is het reizen van Alanya naar Marmaris toe en hoe is dat geregeld met het openbaar vervoer???
Groetjes vakantie
Hééééééééééél ver denk ik, mn zus is eens van Marmaris naar Izmir gegaan met een bus en ze heeft 4u in de bus gezeten tot wanneer ze in Izmir aankwam, dan liggen die nog niet zover van elkaar dan Marmaris met Alanya…
groetjes
Hoi,
Het vervoer is echt super in Turkye…je loopt gewoon naar een busstation en daar zijn verschillende maatschappijen die vertrekken naar jou bestemming, wel afdingen hoor dat hoort erbij. De bussen zijn verder prima, niet heel vol, airco en je krijgt onderweg bij lange reizen cake en water/jus en heel veel eau de cologne…best grappig!
Veel succes,
Marije
Originally posted by Marije@04-07-2005, 16:10:40
**
Het vervoer is echt super in Turkye…je loopt gewoon naar een busstation en daar zijn verschillende maatschappijen die vertrekken naar jou bestemming, wel afdingen hoor dat hoort erbij. **
Afdingen op een buskaartje?? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord! Ik woon al jaren in Turkije en wij maken regelmatig gebruik van het openbaar vervoer maar hebben nog nooit afgedongen op de prijs van een buskaartje.
Het valt me trouwens toch op dat veel (met name Nederlandse) toeristen denken dat er overal moet worden afgedongen. Het is normaal om af te dingen op de markt en in de toeristenwinkels, in bijvoorbeeld kledingwinkels kun je vragen om een korting als je contant betaalt ipv met een creditcard. Maar de prijzen van openbaar vervoer (bus, trein, dolmuº) en in supermarkten liggen vast en het wekt alleen irritaties op bij de plaatselijke bevolking als men probeert daar af te dingen.