Bussen in Mexico

Hallo!!

Ik ga zaterdag 19 juli voor een half jaar naar Mexico.
Ik land op Mexico City en word daar opgehaald. De eerste 4 weken ga ik een taalcursus volgen en daarna ga ik 5 maanden stage lopen.

Na mijn taalcursus moet ik met de bus van Cuarnavaca naar Acapulco. Nu heb ik al veel gelezen en ik hoor dat de bussen erg goed zijn. Dus ik heb er alle vertrouwen in.
Maar ik vraag me af hoeveel bagage je in een bus kan meenemen, en hoe dit gaat?
Ik mag in het vliegtuig 2 koffers meenemen, maar ik weet niet of dit ook kan in de bus…

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Danielle

Hoi Danielle,

alles gaat onder de bus, achter de grote laadkleppen. Je ziet er mensen zonder tas, maar ook mensen met tas 2 dozen en zakken etcetera. Het gaat allemaal mee met de bus, zolang er plaats is. Ik heb wel eens twee stuks bagage op 1 buskaartje ingechecked, niemand die er naar vroeg.Twee koffers lijken me niet echt een probleem. Het lijkt me lastiger voor jou :slywink:

heyy!

Dank je wel voor je snelle reactie! gelukkig kan het wel…
Ik hoop dat ik het met 1 koffer red, maar normaal als ik 2 weken op vakantie ga neem ik altijd al veel te veel mee… dus nu voor 6 maanden is het helemaal erg.

Kwam er gister achter dat ik alleen al 8 kilo aan schoenen heb. moet toch maar iets veranderen haha.

Groetjes!

Laat die klompen toch thuis liggen.:so: