Heeft iemand recentelijke informatie over de bus van Kashgar (China) naar Osh (Kirgizie).
De meeste informatie die ik online heb gevonden is al meer dan een jaar oud.
Mijn vriend en ik willen rond 17 augustus 2015 de bus nemen van Kashgar naar Osh.
Groetjes,
Tamar
Ik heb geen informatie over de busreis, maar houd er rekening mee dat in Xinjiang sommige gebieden zijn afgesloten voor buitenlanders.
Ik heb geen informatie over de busreis, maar houd er rekening mee dat in Xinjiang sommige gebieden zijn afgesloten voor buitenlanders.
Maar aangezien jullie al in Augustus gaan zullie jullie dit best wel weten 
Maar aangezien jullie al in Augustus gaan zullie jullie dit best wel weten 
Op deze site staan een paar recente ervaringen in de commentaren (scrollen):
“Forget about the bus.”
Ik hoop dat jullie de visums hebben.
Johan
Hierbij de meest recente informatie om met de bus van Kashkar naar Osh te gaan
We zijn vannacht in Osh aangekomen.
We hebben absoluut geen problemen ondervonden tijdens het reizen in Xinjiang. We zijn met de trein vanuit Wuhan naar Urumqi gereisd en zijn daar een dag gebleven. Daarna zijn we met de trein naar Kashgar gereisd en daar zijn we 2 dagen gebleven.
Xinjiang is een mooie provincie. Het is heel anders dan de rest van China. Vooral Kashgar vonden we erg leuk. Aardige mensen, fijne sfeer.
Maar goed de bus. Het bleek uiteindelijk heel makkelijk. In Kashgar hebben we de buskaartjes geboekt bij het splinternieuwe busstation net buiten de stad. Je komt bij dat busstation met de lokale bus nummer 4. Deze bus stopt voor de deur van het station.
De kaartjes kosten 570 yuan en kunnen een dag van te voren worden geboekt. De bus vertrekt op maandag en donderdag.
De sleeper bus vertrekt rond 10.00 uur in de ochtend van het station en komt rond 01.00 uur aan in Osh.
Mijn vriend heeft alle nodige informatie ook geplaatst op de Engelstalige wikitravel site.
De grens overgangen waren niet lastig. Wel zijn we in China heel vaak gecontroleerd. Elke keer bus in en uit. De buschauffeur houdt om deze reden de paspoorten van alle passagiers bij zich en geeft deze elke keer aan de officials. Als zij je naam noemen, dan mag je weer in de bus. In Kirgizië kregen we onze paspoorten weer terug van de chauffeur.
Er waren ook veel mensen in onze hostel in Kashgar die er voor kozen om naar Osh/Kirgizië te gaan met een shared taxi. Dit is goedkoper als je met een groepje bent, maar je moet onderweg wel meer regelen. Maar beide opties om de grens over te gaan zijn dus mogelijk.
Voor meer informatie over reizen in China en Kirgizië (maar ook nog veel meer andere landen) kun je ook kijken op onze reisblog: klogsandkangaroos.com
Alvast een fijne reis!
1 like