bus / taxi Arugam bay naar Nilaveli

Kan iemand mij vertellen hoe ik van Arugam Bay naar Nilaveli kan reizen?
Hoe lang duurt het met de bus en hoelang met de taxi en wat is het verschil in prijs?
Alvast bedankt
Groetjes
linda

Hoi Linda,

Tuktuk voor de laatste eindjes, Arugam-Pottuvil en Trinco-Nilaveli. Bussen Pottuvil-Batti en Batti-Trinco. Ik zou zeggen totale reistijd 6 uur (hangt beetje van wachttijd bij de beginplekken af), kosten voor 2 personen mede door de tuktukritjes Rs 1500-2000.
Taxi 4-5 uur (de wegen zijn erg goed en rustig, vandaar 60-70 km/u wat ongebruikelijk snel is voor Lanka) en Rs 16.000 minstens. Je kunt even op pakweg Google Maps de afstand bepalen, vermenigvuldigen met 70-75 roepie per km.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,
bedankt voor je reactie.
Als ik het goed begrijp hoef je dan alleen over te stappen in Batti als we met de bus zouden gaan? En is de verbinding dus vrij goed?
Groetjes,
Linda

Hoi maar weer L&P,

Met wat geluk wel. De busfrequentie Batti-Trinco is goed, zeker 1 x per uur. Pottuvil naar Batti is veel minder vaak. Dus ofwel vantevoren bij Pottuvil busstation navragen wanneer die direkte bussen gaan, ofwel op de gok vertrekken; bussen Pottuvil-Kalmunai en Kalmunai-Batti zijn wél frequent (zal ook 1 x per uur zijn).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Nou, ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt maar weer :slight_smile:
Groetjes,
Linda