Bus Ayutthaya

Hallo
We hebben als plan:
Na landing BKK direct met bus naar Ayutthaya.
Waar is het busstation naar Ayutthaya ? Is dit dichtbij het vliegveld?
Kunnen we vanuit Ayutthaya met nachttrein naar CM ? Tickets op voorhand reserveren?

Er zijn meerdere mogelijkheden:

Per bus je moet dan naar het busstation Moh Chit (Northern Bus Terminal) waar de bus geloof ik elk half uur gaat richting Ayatthaya kosten zijn +/- 60 Bt p.p ( http://www.1stopbangkok.com/getting_here/bus/ )

Per trein Bangkok vertrek vanaf Hualamphong station meer info: http://www.railway.co.th/home/Default.asp?lenguage=Eng

Minivan met vertrek vanaf het victorie monument vanaf daar vertrekt de minivan elk half uur maar het ligt er ook een beetje aan hoe snel de mini bus vol zit… Het nadeel hier van is dat er weinig ruimte is voor bagage en misschien niet handig na een lange vlucht.

Persoonlijk zou ik een keuze maken tussen bus of trein en mijn voorkeur is de trein. Je kan in de trein lekker relax zitten en genieten van het warme weer en het uitzicht :wink:

Bedankt voor de info
Maar als ik het goed begrijp moeten we ons nogwel verplaatsen . We kunnen niet direct van station naar bus of trein overstappen ??
Hoelang denk je dat verplaatsing naar station is en voor busterminal ?

Ja je zal nog wel moeten verplaatsen naar het busstation maar dat is niet al te gek ver hoor het is uit me hoofd een half uurtje vanaf het vliegveld (met de bus) Naar het trein station is wel iets verder aangezien je dan Bangkok in moet maar goed daarna kan je heerlijk genieten :chin:

Is reizen met de bus zo verschrikkelijk dan ?

Wel nee joh het is niet te vergelijken met bv Connexxion hoor de bussen daar zijn veel relaxter en ruimer en voorzien van airco. Het is puur een persoonlijke voorkeur.

:chin:met de taxi naar het bus Station en dan met de(snel) bus naar Ayutthaya
ps Waarom die haast om daar te komen?:thailand::cambodia:

Haast ? omdat er zoveel te doen en te zien is en jammer genoeg niet heel lang kunnen gaan.
Zeker geen tijd verliezen met zoeken naar verplaatsingen …

Wij gaan ook in augustus van Ayattuya naar Chiang Mai met de nachttrein en heb dit al uitgezocht. Dat kan dus. Het beste kun je direct na aankomst een ticket kopen op het station Hualamphong station in Bankok als je toch al een kaartje koopt naar Ayutthaya. Dat is het goedkoopste. Ik heb nog niet kunnen vinden waar je het eventueel via Internet kunt reserveren, behalve commerciele organisaties die een opslag rekenen. Het schijnt best wel vol te kunnen zijn op bepaalde dagen (weekend en feestdagen) dus van tevoren reserveren is aan te raden om niet voor verrassingen te komen staan. Er vertrekken meerdere nachttreinen (Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc. to Chiang Mai).

Hoi Hoi, Ik kreeg net via mijn vrouw te horen dat er ook de mogenlijkheid is om direct op het vliegveld een mini bus te nemen naar Ayutthaya… Als je aankomt ga je naar beneden waar de bussen zijn en daar vraag je naar de kosten voor een mini bus naar je bestemming er is daar een speciaal hokje voor!. Dit wist ik niet haha scheelt weer een klein tripje naar Bangkok.

:chin:Ik persoonlijk vindt het altijd wel lekker om even lekker bij te komen van de (lange) vlucht met een nachtje in een hotel in bkk lekker op frissen hapje eten en de eerste uren lekker rustig aan en op tijd naar :slapen:bed de eerste nacht .
Al dat jakkeren is niet aan mij besteed
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

klinkt geweldig !!! Dus gewoon aan de uitgang buiten van het vliegveld zijn er ergens loketten ???

:chin:Even de taxi in naar een hotel en dan lekker bij komen in een van de vele hotels in Bangkok(BKK)
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Ja dat klopt helemaal :chin:

Iedereen doet het op zijn eigen manier persoonlijk kies ik ook liever voor jou optie maar goed gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde toch :slywink: