Ik ga waarschijnlijk 6 maanden backpacken in Zuid-amerika.
Ik heb al flink gespaard.
Maar met hoeveel kosten moet ik ongeveer rekening houden, misschien weet iemand dit die het al een keer gedaan heeft.
alvast bedankt
Ik ga waarschijnlijk 6 maanden backpacken in Zuid-amerika.
Ik heb al flink gespaard.
Maar met hoeveel kosten moet ik ongeveer rekening houden, misschien weet iemand dit die het al een keer gedaan heeft.
alvast bedankt
hoi
ikzelf heb ook het plan om 5-6 maanden door ZuidAmerika te reizen van april06 - aug06 in mijn voorbereiding heb ik wat dingen gelezen in bijv. footprint, daarin wordt melding gemaakt dat je ca. 20usd per dag kwijt bent; Chili schijnt duurder uit te pakken. wanneer ga jij?
veel plezier!!
ronald
Waarschijnlijk rond januari, maar dat weten we nog niet precies.
Hoi!
Ik ga zelf ook over een paar weekjes naar zuid-amerika en ik heb gehoord van vrienden (die er ook zijn geweest) dat je ongeveer 4000 euro uitgeeft als je ongeveer 4-5 maanden gaat. Ik zou in ieder geval rekening houden met 6000 euro!!!
Veel plezier!! ![]()
'k Ben net terug van een maandje Peru … en ik vond het verschrikkelijk duur.
Enkele prijzen:
-vlucht Lima - Cuzco: 115 dollar
-Inkom machu Pichu: 20 euro
-trein naar Machu Pichu: 69 dollar … op eigen houtje, dus niet via een
bureautje !!!
-3-daagse rafting: 105 dollar (dit is echter niet duur in vergelijking met
westerse normen, maar het neemt wel een hap uit je budget)
-beklimming El Misti (2 dagen met gids, tent, enz): 50 dollar
Ik sliep aan 2€, betaalde zelden meer dan 1€ voor een maaltijd en deed alles individueel indien het bereikbaar was met openbaar vervoer.
Maar een paar van die eerder genoemde uitgaven, trekken je gemiddelde dagbudget enorm de hoogte in. Zo kom in aan een gemiddelde van 28€ per dag … terwijl ik hoopte op max 20€.
Vorig jaar reisde ik ook een maand doorheen Ecuador, maar ben ik niet zo’n dure dingen tegen gekomen en kwam ik niet boven die 20€. Het hangt er dus ook een beetje vanaf wat je allemaal wil ondernemen.
Voordeel van jullie langere reisperiode is, dat je in verhouding minder van zulke dure dingen zal doen, zodat je gemiddelde budget door de meerdere goedkope dagen toch naar beneden gehaald zal worden. Maar ik zet de prijzen er ff bij zodat je weet waaraan je je kan verwachten.