Hoeveel geld heb je ongeveer (gemiddeld) per persoon per dag nodig met reizen in Nicaragua? Ik overweeg om samen met een vriendin 3 weken daarheen te gaan. We willen privékamers in goedkope hotelletjes, eten bij goedkope restaurantjes of op de markt / bij stalletjes, af en toe een tourtje doen naar een vulkaan of de jungle ofzo, verder rondreizen per bus (een paar ritten per week, niet te vaak!). Verder houden we vooral van de sfeer opsnuiven, beetje kletsen met mensen, rondlopen, markten, natuur. We zien liever minder plaatsen op ons gemak, dan veel plaatsen met haasten.
Alvast bedankt!
Oh ja en als iemand in andere landen in dat gebied heeft gereisd en die zou aanraden boven Nicaragua… dan hoor ik graag waarom! (Vooral El Salvador heeft ook wel mijn interesse.)
Wij zijn in de zomer van 2009 in Nicaragua geweest (Granada, Islas Ometepe en San Juan) en onze ervaring was dat het spotgoedkoop was. Wij sliepen in eenvoudige hotels met eigen badkamer voor 25 dollar per nacht. Ze zijn er goedkoper, maar dan zijn ze vaak ouder of (bah) minder schoon.
Het eten is absoluut niet duur daar. Je eet en drinkt voor 10E per persoon in het toeristisch straatje van Granada. Je hebt overigens een geweldige markt in Granada (maar pas op, het is daar niet zo hygienisch als dat wij graag zouden willen).
Tours zijn vaak wel relatief duur, maar nog steeds wel goed betaalbaar. Een schilpaddentocht in San Juan kost bv 20 dollar pp.
Overigens geweldig land!!! Erg mooi om te zien hoe vrolijk iedereen met ‘niks’ is. 's Avonds is het buiten de toeristische straten minder prettig (elk pinautomaat heeft bijvoorbeeld een militair met een gigantische geweer voor de deur).
Ik denk dat als je het een beetje redelijk doet je van 15 dollar kan leven!
Dit in inclusief slapen en uit eten elke dag.Straatvoedsel oppikken voor de lunch is een eitje en heerlijk (als je maag er enigzins aan gewend is…)