Budget kort verblijf KL

Even een snelle vraag: morgen vlieg ik met een omweggetje richting Japan, waarbij ik dan eerst nog 2,5 dagen KL aan doe. Het wordt mijn eerste bezoek aan Maleisië, ik lees nogal uiteenlopend reacties over het prijsniveau van het land, en heb daardoor eigenlijk geen idee van het benodigde budget voor die paar dagen. Hotel gaat per creditcard, dus het gaat puur om de resterende uitgaven voor eten, vervoer, entreegelden en wat souvenirs.

Wat zou een beetje reëel bedrag zijn om na aankomst te pinnen, waarmee ik niet dezelfde avond alweer bij een ATM sta, maar maandagavond ook niet met driekwart nog op zak doorvlieg naar Japan?

Tsja, wij zijn ook vaak overgestapt in KL, je kunt heel goedkoop eten op diverse plekken. Wij hadden destijds veel aan de site malaysiasite.nl. Hoeveel je kwijt bent hangt echt af wat je gaat doen en of je gaat shoppen bijvoorbeeld. Maar in het ergste geval wissel je bij het verlaten van KL op het vliegveld je overgebleven ringgits om naar Yens? Dat deden, vast niet de voordeligste optie, maar wel zo praktisch. En anders genoeg ATMs daar haha

Voor dergelijke korte verblijven reken ik meestal rond de €50 per dag.
Dat was ook voldoende voor KL.

Bedankt beiden!
(al moet ik eerlijk bekennen dat ik het nu pas, terwijl ik alweer in Japan zit, lees…)

Ik had op het vliegveld 500 ringgit gepind, daarvan is 75 overgebleven, dat was dus toch niet zo’n gekke inschatting. Heb me daarvoor zeker niet hoeven inhouden qua eten of souvenirs, het was vooral het ellendige bloedhete weer wat je activiteiten en uitgaven weet te beperken…

In Kuala Lumpur kan je heel goed binnen in de airconditioning ook activiteiten ondernemen en genoeg geld uitgeven. :bier: :dag:

Gr. Frank

Iets zegt me dat wanneer je meer tijd in de airco besteedt je ofwel over een flinke zelfbeheersing moet beschikken, ofwel dat je je budget toch wat naar boven moet bijstellen :biggrin:

1 like