Buddha beeldjes meenemen uit thailand

Hey, waarom lees ik op alle websites dat je buddha beeldjes niet mee mag nemen vanuit thailand, naar nederland…?
controleren ze daar streng op, als ik een souvenir mee neem, een beeldje?
dankje.

Zolang dit Boeddha beeldje’s zijn bestemd voor de toerist te koop op de markt, winkel of in sommige toeristische trekpleister Tempels, China Town, geen enkel probleem. Pas als het nationaal erfgoed is dan heb je een probleem, dus neem er gerust een of meer mee en maakt niet uit of dat je hem moet krijgen ipv kopen als het je aanspreekt ga je gang…ook leuk om een Boeddha te nemen die hoort bij je geboorte dag, iedere dag heeft namelijk zijn Boeddha, de meest hoge Boeddha is Shinarat of een Emerald Boeddha, dus wees gerust koop bewust, wees wel eerbiedig en vervoer hem niet tussen je ondergoed etc en eenmaal thuis zet hem hoog.
Bijgesloten foto is van een Shinarat :chin:

1 like

die van je plaatje, die heb ik in het klein, ooit eens in de tuin gevonden, toen ze aan het graven waren… :slight_smile:

maar het spreekt me inderdaad wel aan ja…
vandaar dat ik hier de vraag maar eens stelde, omdat ik op al die websites geen redenen kan vinden, waarom het niet zou mogen…

bedankt :slight_smile:

Koesteren dit beeldje :chin:

Fijne vakantie :vak02:

1 like

hahah zo is dat :slight_smile:
dankje… alleen duren die 2 weken nog zo lang… hahaha

Het ergste komt nog als de vakantie weer over is…de heimwee oftewel het verlangeb om zo snel mogelijk terug te keren :wub:

hahaha inderdaad… nouja volgend jaar denk ik de filipijnen en/of bangladesh… :slight_smile: