Als je in een winkel voor meer dan YK4000,- (plm. 26 euro) koopt, kun je een bon vragen en krijgen waarop de betaalde BTW apart vermeld staat. Deze bonnen kun je verzamelen en op bijv. de luchthaven bij het VAT-return office indienen en je krijgt dan de betaalde belasting terug!:cheer:
Doe dit ook meteen bij vertrek uit IJsland … en kies er niet voor om de BON op te sturen … daar heb ik dus nooit een bedrag op ontvangen!
ja kan het geld terugvragen op het vliegveld, maar ook bij het tourist information center midden in de stad (dat laatste alleen als je met creditkaart hebt betaald).
Let wel op bij het aankopen van dure artikelen in IJsland. Als dat artikel duurder is dan 430 euro, dan moet je bij aankomst in Nederland dit artikel aangeven. En dan moet je alsnog NL BTW betalen over dat artikel.
Meer informatie vind je op http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html
Ik vind ‘moeten’ toch altijd een heel groot woord ![]()
En is dat al lang geleden? Want wij hebben ook de bon opgestuurd en het heeft een paar maand geduurd, maar uiteindelijk hebben we ons geld toch gekregen. (ik had eigenlijk de hoop toen al opgegeven)
Ik heb altijd al bewondering gehad voor mensen die vinden dat je in het leven niets ‘moet’
. Helaas bezit ik die eigenschap niet :frown:.