Backpacken in IJsland (Vanaf eind September)

Als je dit leest, heb je wellicht IJsland nog op je bucketlist staan. Is dat het geval? Mooi, lees rustig verder!

Momenteel is er een voucher waarmee je voor iets meer als 140,- euro een retourtje Reykjavik kan boeken: http://www.weflycheap.nl/vliegtickets/vliegtickets-ijsland/
Gezien IJsland al een tijdje op de bucketlist staat, heb ik de stoute schoenen aangetrokken, en een voucher gekocht.

Binnen nu en 12 dagen moet ik een periode boeken dat ik ga. Als het kan wil ik deze datum last minute met iemand vastleggen die samen met mij wilt beginnen met de reis, en of ook samen met mij in IJsland zelf wilt reizen.
Mijn idee is om een auto te huren, en de mooiere locaties en plekjes op te zoeken. Walvissen en hopelijk orca’s spotten, en met een grote glimlach staren naar het noorderlicht. Ondanks dat het de koudere periode zal zijn, lijkt het mij avontuurlijk en prachtig om ook enkele (2 of 3) nachtjes in een tentje te overnachten. Alle andere nachten (Of als het echt te koud is om te kamperen) in een goedkoop hotel, couchsurfen, of hostel.

Ik kan zelf vanaf eind September. Alle maanden die daarna volgen (tot wanneer de voucher geldig is) zou ik zonder problemen vakantie kunnen aanvragen op het werk.

Vragen? Opmerkingen? Of gewoon een volle enthousiaste interesse? Laat je horen! :slight_smile:

Ik vlieg in augustus, vorig jaar op de site van wowair waren ze 97 euro retour, dus ben vertrokken, en heerlijk weer in augustus [emoji3][emoji3]

Dat is een nog betere deal voor 97,- euro! Veel plezier in IJsland! :slight_smile:

Hi Barry,

Hoelang wil je gaan?

Gr,
Jeffrey

Hallo jeffrey,

2 weken ongeveer. Als het goed is moet dat meer dan genoeg zijn om het eiland rond te rijden, en de mooiere locaties en attracties op te zoeken.

Zou graag mee gaan, al concretere plannen?

Nog geen vaste plannen. Alleen het vliegticket wat geboekt en betaald is. Ik vetrek 30 September, en 12 Oktober vlieg ik terug.
Sowieso is de bedoeling het eiland rond te gaan met een huurauto. 1 of 2 nachtjes te kamperen op een mooi plekje, en couchsurfen in Reykjavik. Maar niks, maar dan ook nog niks, staat vast.

Ik zal je even een pb sturen. :slight_smile: