(brutale vraag) vervoer kat Moskou

Beste iedereen,
Ik ben verliefd geworden op een kat. Helaas woont ze in Moskou. Nu ben ik zelf door ziekte niet eenvoudig in staat te vliegen. Nu zou ik haar graag naar Nederland vliegen. Echter ze is nog maar 18 weken en in het ruim is ook zo zielig. Ik zou dus heel graag haar als handbagage laten vervoeren. Alle papieren zijn verder in orde. Is er iemand die mijn kat op de luchthaven aan wil nemen en haar meenemen naar Nederland (of Duitsland of Belgie) ik haal haar daar meteen weer op van de luchthaven. Ik zou het fantastisch vinden. Uiteraard zijn alle kosten voor mij.
Excuses dat ik zo on voorgesteld met de deur in huis val, maar ik zou heel graag hulp willen.

Alvast bedankt.

Je zou toch wel gek zijn om iets voor een onbekend iemand uit het buitenland mee te nemen. Das natuurlijk vragen om ellende.

Nu ga ik er vanuit dat deze oproep om een totaal legale actie gaat (dus ik wil je echt nergens van beschuldigen) maar goed…

1 like

Theiz heeft een goed punt hier. Zou je misschien wat meer uitleg willen geven over hoe het zit met alle wetten (met links) en hoe je dat geregeld hebt? Als het allemaal goed geregeld is, dan is dat natuurlijk best, maar we willen niet straks een Wereldwijzer ‘gevangenissen in het buitenland’ forum moeten starten.

Oke, ik ben een raskattenfokker. En nu zit er een lijn in Rusland die ik al heel graag wilde importeren naar Nederland. Wanneer je een kat alleen vervoert moeten ze in het ruim. Op zich kan dit best, maar lekker op schoot is natuurlijk beter. De kat is een Brits Korthaar, dus geen exotisch dier of zo. De kat is een poes die nog erg jong is. Ze heeft wel een paspoort en is dus veterinair gekeurd. Ze heeft keurig een chip en ze staat qua chip al op mijn naam. Wat de bedoeling zou zijn is dat ik zou betalen voor de kat als handbagage (meestal 10 euro per kilo) Ze is nog geen drie kilo dus ze is nog een ukkie…
Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat dit wellicht een beetje schimmig overkomt, sta ik niet eens bij stil. Uiteraard haal ik haar zelf op op Schiphol en wil ik ook best een verklaring van de voren en zo tekenen.
De fokker in Rusland zal haar op het vliegveld afgeven en blijft bij het inchecken (dus niet rondlopen met een kat op het vliegveld) en ik sta te trappelen van ongeduld aan de andere kant.

Sinds wanneer worden dieren toegelaten in de cabine? Er zijn redenen waarom ze in een kooi in het ruim moeten (niet alleen de heftige allergie van de buurman, maar ook is het vliegtuig nou niet de beste plek om je kat uit het oog te verliezen).

Jahoor, kleine dieren zoals katten en kleine honden mogen bij veel maatschappijen mee de cabine in, zolang ze maar in een goedgekeurde kennel zitten. Los is uiteraard niet toegestaan dus ze zullen uiteraard niet uit het oog verloren worden.
Wel moet het van tevoren worden aangevraagd bij de airline.
Blindegeleidehonden mogen ook mee de cabine in, al is dat wat vanzelfsprekender.

1 like

Zit er drugs in de kat? Vreemd verhaal.