Fietsen op Curacao raad ik je ten zeerste af. Een fiets is daar echt geen vervoersmiddel, maar wordt alleen gebruikt voor sport en recreatie. Er zijn natuurlijk wel altijd mensen die het proberen en doen maar het is levensgevaarlijk. En er zijn geen fietspaden en ook al waren die er moet je het nog steeds niet doen.
Een brommer raad ik je ook af. Het rijgedrag op Curacao kan je niet vergelijken met Nederland. Je moet het zelf hebben ervaren om het te begrijpen denk ik. Maar zet dit uit je hoofd voor je eigen veiligheid.
Openbaarvervoer is inderdaad niet regelmatig, maar dan is wel veiliger en als je een beetje centraal zit kan je altijd met de kleine busjes gaan waar je wilt zijn voor een redelijk bedrag. Schrap in elk geval die fiets en brommer van je lijst
Arneja nee ik ben niet overbezorgd. Vooral niet luisteren en je fiets of brommer kopen En nog meer succes gewenst als je langs de kant van de weg gaat rijden. Een uitvaartverzeking is dan geen overbodige luxe.
Ik wil niet sarcastisch overkomen, maar het is vaak moeilijk om nederlanders erop attent te maken dat het GEEN nederland is!!! En NIEMAND houdt rekening met jou, NOBODY! Je zult rekening met jezef moeten houden en dat begint met een zo veilig mogelijke manier te zoeken om te verblijven en je te vervoeren. En dat gaan je zeker niet lukken met een fiets of brommer.
Een fiets is geen vervoersmiddel, je gaat niet met de fiets naar salinja of otrobanda. Je hebt gewoon een auto nodig op het eiland, en anders ga je met de bus.
En verwacht ook geen andere antwoorden want ik vertel je feiten!!!
Mocht je toch star blijven volhouden, dan wens ik je alsnog veel succes en sterkte.
Om Daisy’s antwoord te beamen - hier wordt er zeker geen rekening met scooters en fietsers gehouden. De wegen zijn er zeker niet op gemaakt en de bestuurders zijn niet bepaald galant in het verkeer.
Maar nog een factor — het is hier BLOEDheet als je met de fiets over de weg moet. Daarom gaan de meeste mountainbikers s’ochtends vroeg of na zonsondergang rijden.
Om jouw vraag te beantwoorden - een normale stadsfiets kun je hier vrijwel niet kopen en vwb brommer moet je op www.viavia.net zoeken of zelf een advertentie plaatsen. Wat het meest wordt verkocht zijn echte grote, zware motoren. Succes!
fietsen is echt af te raden hier op curacao!
ze rijden hier als debielen dus als je je leven lief hebt is het verstandig om vooral niet te gaan fietsen.
de wegen zijn er totaal niet op berkend en de mensen nog minder.
dus, gewoon met de bus…
Levens gevaarlijk om meerdere reden! Hopen dat je de juiste mensen op je heen hebt en dat je samen ergens naar toe kan. Overdag voldoen de kleine busjes wel, savonds is er niks, maar t komt vast goed.
Je overlevingskans op Bonaire ligt inderdaad iets hoger, met name omdat er veel minder verkeer is dan op Curacao. Als je echt een fiets wilt rijden of brommer kun je beter naar Bonaire gaan.
En marlousje ik denk dat het wel jou persoonlijk mening is want ik moet er zelf niet aan denken om op Bonaire te wonen Na twee dagen heb je werkelijk alles gezien en gedaan.
buuuuuuuuuuuullshit, ik fiewts al 2 jaar op curacao, bmx, mountain bike, ik rij scooter daar, je moet gwoon opletten, en veel schreewen of toeteren lol
Je kan hier alles rijden, auto, fiets, brommer, motorfiets etc, maar je moet wel oppassen. Dus het is mogelijk maar je moet meer uitkijken hier dan dat je dat in nederland doet.
ik had een vraagje over de brommer daar.
zijn alle regels er hetzelfde als in nederland zoals de leeftijd de de aantal cc en de snelheid.
ik hoop op een antwoord.
er zijn geen regels, tenminste regels die worden nageleefd en gecontroleerd, op een uitzondering na.
Je hebt 3 mogelijkheden om je te vervoeren, lopend, busjes of een auto.
En de rest moet je niet aan beginnen.
ik had een vraagje ik weet dat je het afraad maar ik zou de regels van de brommer erg graag willen weten.
bijv hoeveel cc en hoe hard mag je brommer er lopen.
alvast bedankt.
het is weer zover alle stagaires of mensen die even op het eiland zijn
weten allessssssssssssss.
uhhhhhh wielrennerploeg hier de race gehouden???raar maar toch echt waar!!!
en wij als scooterverhuur bedrijf die gewoon elke dag zijn uitverhuurd en nog niet 1 klacht hebben ontvangen over de wegen en verkeer
JUIST PRECIES MET EEN DUIDELIJKE UITLEG GEBRUIK VAN JE SPIEGELS EN GEWOON AFSTAND HOUDEN IS ER TOTAAL NIET AAN DE HAND.
dagelijks op de weg met mijn scooter en zoon van 7 jaar achterop
zou een moeder dat doen als ze zou weten dat je elke moment van je scooter wordt gereden
KAP EENS MET DE VOOROORDELEN
OVERAL TER WERELD EN DAN BEDOEL IK MAAR DE DRUKSTE SCOOTER EN VERKEER PLEKKEN WORDT GEREDEN!!!
alles kan op Curacao, dus wat is het probleem, heb er alleen 4 jaar gewoond en gewerkt, dus geef alleen advies wat in mijn ogen het best is.
maar ja, jij heb een zaakkie dus moet ook je kost verdienen
Tja, volgens mij zijn er wel landen waar het erger is… (thailand/indonesie) maja ik ben dan ook een leek op het gebied van brommer rijden in curacao. Wat De-Plantage al zei, via de website viavia.net moet je er 1 kunnen vinden
Succes
Edit: Ik zie dit nu pas ! Maar deze thread is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud…