Beste allemaal
1 oktober vlieg ik naar curaçao, ik ga er voor minimaal 7 maanden wonen en werken en heb alle benodigde papieren al binnen maar nu wil ik graag nog weten hoe ik daar aan een brommer certificaat kom. kan iemand me daarbij helpen?
we zijn van plan daar 2 oude scooters te kopen om zo vervoer te hebben van werk naar huis (ik heb al begrepen dat een fiets niet veilig is en men er behoorlijk gevaarlijk kán rijden en het er te warm is om te een aardig stuk te fietsen)
is er iemand die weet waar/hoe/en hoe duur het is om op curacao een brommercertificaat te halen?..
en tips om aan goedkope betrouwbare scooters te komen buiten de marktplaats van de Antillen?
Ik woon zelf al 5 jaar in Curacao. Een bromfietscertificaat kennen ze in Curacao niet.Ze vragen wel na een motorrijbewijs?? De politie weet zelf het verschil niet tussen een bromfietscertificaat en motorrijbewijs!! Dus een certificaat heb je niet nodig.Het beste kun je scooters kopen in Nederland en in onderdelen vervoeren dan hoef je geen invoerrechten betalen. ik rij zelf ook scooter en auto. ik zou in de toekomst kiezen voor Aruba!! mensen zijn vriendelijker en je daar meer mogelijkheden! je kunt mij emailen: cultuur2012@gmail.com succes, Herman
hartstikke bedankt!
ik heb via andere forums/berichten/vragen en antwoorden al heel wat info kunnen vinden, helaas is het te laat om naar aruba te gaan we hebben hier alles al rond. gelukkig wonen er ook bekende van ons die ons kunnen helpen als er wat is, ik heb al vernomen dat er nog wel is gejat/scholden en dronken gereden word. spulletjes niet te dicht bij het raam inverband met hengelaars en veilig rijden. Ook hoorde ik van de werkeloosheid onder de lokale bevolking, ik hoop niet dat ze dat op ons uiten… ik kom naar curacao om daar een mooie tijd mee te maken, hard te werken en veel lol te hebben. Als ik een vraag heb zal ik je mailen!
tnks!
groetjes marian