Brisas Guardalavaca

Hallo :slight_smile:

Is er iemand bekend met het hotel Brisas Guardalavaca die zijn/haar ervaringen wilt delen? Ik ben vooral benieuwd naar de buurt en of er meer te doen is dan alleen relaxen op het strand.

:zon02: groetjes,
Maza

Op het strand moet je relaxen, en om op strand te relaxen moet je niet naar Cuba. Blijf er een of twee dagen en ga via de kust naar Baracoa, ga naar Santiago de Cuba trek door de regio Guantanamo ga naar Holguin en Camaguey en als je nog meer tijd hebt over het eiland.

Heb je een strandvakantie Guardalavaca geboekt; boek die dan snel om.

Fijn dat je reageert Rumba. Rondtrekken staat niet op mijn planning ivm de tijd. Het plan is relaxen op het strand combineren met een paar excursies. Kun je uitleggen waarom je een strandvakantie afraadt en wat zou je, afgezien van rondreizen, aanraden?

Natuurlijk kan ik uitleggen waarom ik een strandvakantie af zou raden:

Verschillende stranden zijn aangelegd voor de revolutie en hebben slechts een beperkte impuls gekregen na deze periode. Het strand is wit, de zee is blauw en er staat af en toe een palmboom. De hotels hebben echter weinig vertier en zijn ronduit saai te noemen. In de avond is er weinig te doen omdat de meeste gasten zich al de hele dag bezig hebben gehouden met hun all-inclusive drink faciliteiten.
Cuba is een land van cultuur, gezelligheid, armoede, muziek, saamhorigheid en crativiteit, dat vind je aan de stranden niet. De enige cubanen die er te vinden zijn, zijn de cubanen die er werken, meestal van welgestelde families die een ideaal baantje op hebben kunnen pikken.

Ik kan mensen normaal gesproken alleen maar aanraden om de laatste 2, misschien 3 dagen op een strandlocatie te verblijven en dit zijn de saaiste dagen van de vakantie, maar het eten is goed, het strand is wit en je kunt een paar dagen relaxen, maar je hoeft er niet voor naar Cuba. Waarom niiet? Je waant je simpelweg niet in Cuba. Niemand zal een strandvakantie aanraden en de mensen die het wel hebben gedaan spreken van de saaiste vakanties ooit, en dat is onverstelbaar op zo’n prachtig eiland.

Uitstapjes zijn natuurlijk wel te maken, al is het behelpen met op en neer reizen. Je kunt naar Holguin gaan, op een uur reizen afstand. Je kunt de natuur in in Cuba’s oudste beschermde gebied Cristal, waar vermoedelijk een van de cubaanse bieren naar is vernoemd.

Verder dan Holguin is Las Tunas te vinden, een meer typisch Cubaans stadje waar je volgens het eigen stadslied van moet houden. Een stadje hard getroffen door de suikercrisis, wat weer een beetje opleeft door het toerisme. De avonden zijn beschieden gezellig, er zijn parkjes en pleintjes.

Helaas is Guardalavaca ver verwijdert van de drie grote steden, zo’n 800/200/250 km. De hotels zullen wel wat lokale reisjes aanbieden, maar meestal met een fors prijskaartje en niet echt interessant al hoewel soms leuker gemaakt met verzonnen legendes.

Hallo ,ook wij gaan naar dit hotel, al snel…
Willen dan dagje naar catiago de cuba, dan naar cayo saetia, snorkeltocht en met dolfijnen zwemmen, bahia de bariay en dan mischien nog dagje holguin en baracoa…
Is dit allemaal aan te raden of heb je nog andere tips… ook overwegen we of we dit va t hotel gaan doen met excursies of een dag of 6 een auto huren… zijn er trouwens locals die dat aanbieden of zijn dat alleen de touroperators
Alle tips zijn welkom, we vertrekken as dinsdag.
Thanks, gr …

of met taxi ??

@Rumba bedankt dat je de moeite hebt genomen een toelichting te geven
@Dabouza wil je laten weten hoe het was als je terug bent? Veel plezier alvast!

oke zal ik doen, ik had al gehoopt dat we er tegelijk waren,
gr xx

Een volle taxi is vaak interessanter dan een bus, maar dan heb je wel 4 personen nodig. Een auto kun je huren op het vliegveld, de hotels vragen waarschijnlijk een extra commissie. Sommige hotels hebben binnen een “onafhankelijk” reisbureau.

@Dabouza Ik ben benieuwd naar hoe je het hebt gehad en je ervaringen. Groetjes Maza

[quote=“Maza80, post:10, topic:103119”]

@Dabouza Ik ben benieuwd naar hoe je het hebt gehad en je ervaringen. Groetjes Maza[/QUOTE

:zon02: heerlijk, echt een leuke vakantie met veel zon en gezelligheid,gefietst, excursies santiago de cuba , natuurgebied enz, was echt heel leuk… als je nog info wilt hoor ik t wel,
groetjes xxx

foto’s Facebook - log in or sign up

1 like

Hartstikke bedankt voor de link naar je foto’s. Wat een ontzettende leuke foto’s zeg! Ik heb nu een beter beeld van hoe het eruit ziet en wat ik kan verwachten.

Ik heb op diverse fora gelezen dat je het best contant geld moet meenemen omdat je op Cuba bijna nergens kan pinnen en creditcards niet worden aangenomen. Hoe was jouw ervaring daarmee?
Welke excursies heb je gedaan en zijn aan te raden of juist niet hahaha? Had je ze zelf geregeld of via het hotel?

Hoop dat ik je niet al te veel lastig val, maar ik vind het zo spannend allemaal :slight_smile:

Hallo, sorry beetje laat hoop dat ik nog optijd ben,
Wij hebben geld gewisseld, ging goed.
Exscursies,
Pinares de Mayari per jeep
fietsen zelf,
dagtocht met de catamaran snorkelen en met de dolfijnen zwemmen,
santiago de cuba,
treintje omgeving, erg leuk…

zou ik er nu heen gaan met alle wetenschap die ik nu heb had ik de 3 daagse rondreis daar geboekt…
Groetjes en fijne vakantie… hoor wel als er nog vragen zijn…

Hoi

heb je deze excursies bij arke geboek/
en hoe duur waren ze ongeveer?

groetjes susanne

      • Updated - - -

Hoi

heb je deze excursies bij arke geboek/
en hoe duur waren ze ongeveer?

groetjes susanne

Hoi Susanne,

Normaal gesproken ga ik op pad en boek ik de excursies vooral niet bij de reisorganisatie, dat is altijd duurder. Op Cuba hebben we dit echter wel gedaan. We zaten zo ver van het centrum en hadden weinig zin om een vergelijkingsonderzoek te doen :slight_smile: Dus wel bij Arke, maat wel iets van de prijs laten afhalen.

Veel plezier op Cuba! Ik zou graag nog eens teruggaan.

Jip wij ook geboekt bij arke dit kan bijna niet anders daar… enne geniet ervan, mooie tochten, wel duur maar ja is niet anders… weet de prijzen helaas niet meer maar weet nog wel dat ik ze prijzig vond… Fijne vankantie he xx