Brandstofprijs verhoging!!

Ik kreeg een mailtje van mijn reisorganisatie, de brandstofprijzen waren verhoogdt:frown:
Of ik even 112,00 euro binnen 3 dagen wilde over maken?
Ik weet dat de brandstof prijzen bij mij aan de pomp omlaag gaan.
Heeft iemand hier iets over gehoord of weet iemand of dit normaal is?
Ik bedoel ik ga pas volgend jaar, en alls ik dan nog een paar van die verhogingen krijg loop ik toch wel en beetje leeg.
Ik heb tenslotte al de hele reissom betaald…ik heb alleen de tickets niet.
Weet iemand hier iets over?

Help!

zou ik toch maar eens onderzoeken,112 euro is niet niks, ik denk dat er iets niet klopt , nu de prijzen omlaag zijn,zoek eens op internet een ombudsman ofzo, en vraag daar inlichtingen, niet zomaar betalen!!!:angry::angry:

Page Details: Ryanair maant Europese Commissie aan tot actie tegen hoge prijzen

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/451489/2008/10/14/Ryanair-maant-Europese-Commissie-aan-tot-actie-tegen-hoge-prijzen.dhtml

Hoi Karolientje,

Thanks voor je link.
Ik heb hem even bekeken, ik heb alleen denk ik geen keus heb om er onderuit te komen.
Het is wel raar dat de prijzen naar beneden gaan, maar de klant moet betalen.
Ik heb ook zitten denken om de vlucht te annuleren en en andere vlucht te boeken …misschien goedkoper:retard:.
Maarja, wat is wijzheid. Het zal allemaal wel et die beurzen te maken hebben.
Tja de economie staat of valt met onze centen, soms kan ik wel eens in de huid van een kip komen en voel ik wat een kip voelt als ie geplukt wordt…het voelt KL**te.

Groet van mij

laat je goed informeren vooraleer je betaald, ze nemen al genoeg van de werkmens hun centen, banken komen in de problemen ,de belastingbetaler moet het oplossen,ik zou annuleren als je de mogelijkheid ziet ,als je pas volgend jaar reist nog ruim de tijd vind ik, je niet laten doen!!!:finger:

Hallo trafic,

Ik werk zelf bij een reisbureau en geef je het advies om aan jouw reisorganisatie door te geven dat ze je ticket printen. Als dit nl is gebeurt dan mogen er geen wijzigingen meer worden doorgevoerd. Let op! Als je ticket geprint is dan mag je niet meer zo wijzigen van vertrekdatum, aanvlieghaven, etc. Dit is per luchtvaartmaatschappij ook weer verschilldend.

Dus wil je onder de brandstofverhogingen uit dan moet je het gehele bedrag van je ticket(s) betalen EN ze laten printen.

Groet,
Felicia

Klopt helemaal, al zal trafic nu vast niet meer onder deze verhoging uitkomen, omdat de maatschappij deze inmiddels al heeft doorgevoerd.

Vlieg je toevallig met Cathay Pacific ? Las namelijk kort geleden dat zij de brandstoftoeslagen weer gingen verhogen, ondanks de dalingen van de olieprijzen (zal misschien wel iets te maken hebben met het moment van inkoop ofzo).

Hoi,

Ik heb wel de gehele reissom betaald, tickets worden nog niet geprint…waarom???
En inderdaad ik vlieg met Cathy pacific.
Ik begrijp best dat er een eventuele verhoging zou kunnen komen.
Maar ik boek natuurlijk niet voor niks zo vroeg, om dus verhogingen tegen te gaan.
En als je, je bedenkt dat ik pas februarie ga …hoeveel toeslagen krijg ik dan nog!!!
Ik voel me zo overgeleverd aan alles, en wordt er onzeker van…gezien het feit dat ik lees dat maatschappijen over de kop gaan gezien de crisis?
Ik weet het niet meer, en het bederft mijn voorpret een beetje.

Welcom to the real world:frown:

Hoi trafic,

Mag ik weten bij welke organisatie je geboekt hebt ?
En heb je een hele rondreis geboekt of alleen een ticket ?

Gr.

Dave

Het is geboekt bij een Internet organisatie.
Het is een betrouwbare organisatie, zo wordt er gezegt.
Er was gisteren trouwens ook een programma op tv dat als je dus de reissom al betaald hebt ze dus geen kosten meer mogen berekenen.Dat is ons dus ook verteld toen wij daar gingen boeken dat als je alles deed betalen je geen kosten meer zou krijgen.
Het is eigenlijk een ticket met wat lossen dingetjes erbij.
We hebben contact gezocht met de reissorganisatie maar hebben nog niets gehoord.
We zullen moeten afwachten.

Groet van Trafic

Ben benieuwd wat je voor antwoord van de reisorganisatie krijgt…zou ook zeker vragen waarom ze de tickets niet allang hebben uitgegeven aangezien je de volledige betaling al gedaan hebt.
Eergisteren idd het programma ook gezien (Radar). Het is ook absurd dat mensen wel brandstofverhogingen moeten betalen, maar bij verlaging van de brandstoftoeslagen geen geld terugkrijgen…makkelijk geld verdienen door de maatschappijen zo !

Hoi, hoi,

Ik wilde jullie even laten weten hoe het is afgelopen.

We hebben na een paar keer mailen eindelijk contact gehad met de organisatie.
Niet echt netjes dat we zolang hebben moeten wachten, maarja.
Wij hadden inmiddels het programma van Radar op internet bekeken en gehoord dus dat je er niet onderuit kan.
Het is een raar verhaal, en ik zou denk ik in het vervolg ook niet meer vroeg boeken.
We hebben dus de verhoging moeten betalen, en heb dus ook gevraagd waarom de tickets niet waren geprint?
Niet dat je dan geen verhoging meer krijgt…maar er heeft ergens een kink in de kabel gezeten.
De tickets hebben wij dus nu ook.
Alles opgelost en gerustgesteld want een verhoging zouden wij niet meer krijgen.

En nu maar weer druk verder met plannen.

Groet vanTrafic

Hoi Trafic,

Goed om te horen dat je inmiddels de tickets ontvangen hebt. Volgende keer kan je wel weer vroeg boeken, maar dan zou ik wel doorgeven aan de reisorganisatie dat ze de tickets direct moeten uitgeven ivm eventuele brandstofverhogingen (na uitgifte is het wel zo dat tickets helemaal niet meer gewijzigd mogen worden of alleen tegen betaling van wijzigingskosten).

Toch blijft het een vreemd verhaal; de volledige betaling had je allang gedaan, dus eigenlijk zou de reisorganisatie je dan niet meer na mogen belasten voor verhogingen (zoals dit ook ter sprake kwam bij Radar).

Wat was trouwens het antwoord van de reisorganisatie op de vraag waarom zij de tickets niet direct hebben uitgegeven na ontvangst van de betaling ?

Hey,

Ik heb dat Radar ook bekeken online, en daar konden ze 6 weken voor vertrek nog brandstof door berekenen als je de volledige reissom had betaald.
Als je dus de som nog niet helemaal had voldaan dan was het zelfs 20 dagen voor vertrek!
Het antwoordt op mijn vraag waarom de tickets nog niet waren geprint, ze zouden ze wel hebben verstuurd!?
Maar dus niet aangekomen!!!
Tja, hier kan je dus niks mee.
Toch is het raar… bij tros radar zeiden ze dus dat de vliegmaatschappijen ten alle tijde!! brandstof verhoging bij de klanten konden doorvoeren.
Een reisorganistie had daar toch geen inzage in.
Onze organistatie zegt dus dat dit eenmalig is!?
Ik HOOP alleen dat de 2e kamer hier verandering in gaat brengen, want dit is een erg DUISTER iets!
Iets waar de consument de duppe van is.
En moet je luisteren… we willen allemaal op vakantie dus betalen we maar klakeloos.
Ik heb in mijn situatie het gevoel dat ik vresselijk genomen ben!!!
En het voelde niet FIJN!!!

Fijne dag Trafic

Erg vreemd allemaal…voor Cathay Pacific-vluchten kunnen al heel lang elektronische tickets uitgegeven worden…als ze deze per post hebben verstuurd en niet zijn aangekomen, hoeven ze absoluut geen nieuwe tickets uit te geven, maar kunnen ze deze e-tickets gewoon opnieuw via de e-mail sturen. Gemak van e-tickets is juist dat ze onbeperkt gemaild kunnen worden, makkelijk als iemand z’n e-ticket is kwijtgeraakt of als deze niet is aangekomen.
Klinkt als een onzin-verhaal van de reisorganisatie…

Ondanks dit vervelende voorval, wens ik je toch heel veel plezier met de verdere voorbereidingen van je reis !