Wat is het mooiste strand/eiland in Yucatan?
Ik zie veel moois, maar ook massa…
Liefst een rustig, paradijslijk stukje mexico! Of is het in Belize mooier??
:vak02:
Wat is het mooiste strand/eiland in Yucatan?
Ik zie veel moois, maar ook massa…
Liefst een rustig, paradijslijk stukje mexico! Of is het in Belize mooier??
:vak02:
Mexico heeft duizenden kilometers aan stranden dus een rustig strand is zeker te vinden.
Op de eilanden (Cozumel en Isla Mujeres) is het inderdaad vrij massaal alhoewel het er ook een beetje aan ligt wanneer je gaat natuurlijk. Ik het hoogseizoen is het aan de gehele Riviera Maya druk, in het laagseizoen is het op veel stranden relatief rustig.
Tulum heeft bijvoorbeeld prachtige stranden en is nog steeds een stuk rustiger ivm met Cancun, Playa del Carmen en de eilanden.
Je zou ook eens Isla Holbox kunnen bekijken, maar daar kan het ook te rustig worden voor sommige mensen.
Tulum is zeker mooi, maar ik vind de opdeling van de plaats- en het strandgedeelte niet handig. Als je aan het strand verblijft kun je niet even te voet naar de plaats en andersom.
Isla Mujeres heb ik eens bezocht in april. Toen was het niet druk en een zeer aangenaam eiland. Playa Norte ziet er echt uit zoals op de postkaarten. Overdag komen er dagjesmensen vanuit o.a. Cancun en Playa del Carmen, maar 's avonds is het in een dergelijke periode zeer gemoedelijk. Viel me echt mee, want ik ben niet van het massatoerisme ![]()
Als je een niet overlopen plaats zou willen bezoeken, waar wel wat barretjes en restaurantjes zijn, dan kan ik je Mahahual aanraden. Ik ben er enkele jaren geleden enkele dagen verbleven en vond het er zeer aangenaam. Ons hotel Maya Luna lag op/aan het strand en lag een 30 - 40 minuten lopen buiten het plaatsje zelf. Geen massa toeristen gezien, veel rust, een groot rif voor de deur en vertier op loopafstand.
Op de grens van de Caribbean en de Golf van Mexico ligt Progreso, waar men jammer genoeg vaak niet aan denkt. Tijdens mijn bezoek viel me de hoeveelheid Mexicaanse toeristen op, wat weer een compleet andere sfeer had. Vond het zeker een leuke plaats.
Tussen de grotere/bekendere plaatsen liggen hier en daar wat kleine plaatsjes die ook de moeite waard zijn. Vaak is het wel het avond/nacht vertier wat er gemist wordt.
Dankjulliewel alvast voor de tips! Wij gaan ws in Juli-Augustus. Weet eigenlijk niet of het daar dan hoogseizoen is of niet???
Het klinkt wel heerlijk iig!
Hoi,
wat mij betreft heeft Tulum 1 van de mooiste stranden van Mexico. Witte fijnzandige kilometerlange exotische stranden die van de ruines van Tulum tot aan het natuurgebied van Sian Ka’ an ( Unesco werelderfgoed !!!) strekken. Je kunt ook in een van kleine cabana’s in Tulum overnachten. Hier is geen massa toerisme maar echt een laid back atmosfeer. You will love it !
Groetjes
Yana
@ sschieck, juli en augustus is geen hoogseizoen qua Amerikanen maar wel qua nationaal toerisme.