Boston - New york

Beste,

Ik zou van boston naar new york willen reizen.
Nu was mijn vraag wat is hiervoor de beste manier ?

Ik heb de trein al even opgezocht en kwam al uit bij de 175 Northeast Regional trein.

Is deze aan te raden om te nemen ? ik heb ook even naar de bagage gekeken die kan mee nemen maar nu is het precies of je geen grote bagage kan meenemen. Iemand hier al ervaring mee gehad ?

Alvast bedankt!

Hoi hoi,

Heb dezelfde Amtrak Northeastern gedaan op NY-Philly. Niets mis mee. Bagage is ook geen probleem:

Dus 2 koffers (samen 46 kg!) gratis en twee extra voor een klein bedragje als je dat zou willen.
Zelf was m’n trip voor een weekendje dus met handbagage, geen ervaring met de handling voor grotere stukken met check-in en check-out maar ik meen dat het a la vliegtuigen gaat met een apart bagagecompartiment.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Alternatief, minder comfortabel maar vaak goedkoper als je lang genoeg vantevoren boekt, is Greyhound bus.

Als ik ga kijken naar de de treinen boston - new york staat er wel No Checked Baggage bij. Zou dit een probleem kunnen zijn ?

Je hebt gelijk. Het betekent ook dat ze een stuk toleranter zullen zijn voor koffers in de gewone wagon, tot 46 kg totaal dus. Ruimte is niet echt een issue omdat de meeste reizigers woon-werkverkeer zijn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dus kan ik zeker zijn dat ik mijn reis bagage mee op de trein kan nemen ?

Jaren geleden in omgekeerde richting gedaan, niet met de trein maar met de bus. Wel naar de trein gekeken, maar dat was nogal prijzig. Bus daarentegen was verbazingwekkend goedkoop, ik meen dat we toen $18 p.p. betaalden. Geen Greyhound overigens, maar een of andere maatschappij, opstappen in NYC bij Madison Square Guarden, bij Boston stopten ze wel in de centrale bus terminal. Het duurt wellicht wat langer dan de trein, maar over comfort viel niks te klagen en wat flinke koffers/tassen was geen probleem.

Inmiddels zijn er ook de zogenaamde “Chinatown bussen”, daarmee zou het nog goedkoper moeten kunnen.

99% zeker ja. Voor die laatste 100% zou je toch echt even via de website (contactformulier) Amtrak moeten contacten…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]