Hoi,
aankomende winter willen mijn vriend en ik naar Borneo van half december tot begin januari.
We hebben gelezen dat het dan regenseizoen is en ook ‘hoogseizoen’ omdat de mensen zelf ook vakantie hebben en dus erop uit trekken.
Heeft iemand ervaringen met het reizen in deze maanden naar Borneo?
Valt het mee met de regen (is alles bereikbaar en te boeken) en valt het mee met de drukte?
Alvast bedankt,
groetjes Lenneke
Hi Lenneke,
Regenseizoen in Sabah, malaysia Borneo is het heel jaar door, ik woon nu reeds 5 jaar in Sabah en heb enkel een periode van 4 tot 6 weken droog weer geen regen. het regen meestal tegen de avond en na een goed uur over. Ik woon aan de berg en rond de berg regend het meestal doch niet de ganse dag, zoals in Park Kinabalu regend en ik rij naar hotpsrings waar het droog is, de regen is 90% heel plaatselijk. Ja alles is goed te boeken, laagseizoen naar Europeese begrippen is niet voor borneo daar er veel Japanners en anders bornoe bezoeken gedurende deze tijd. Laagseizoen hebben ze niet op Borneo. De mensen als er een lang weekend is trekken meestal van de stad naar de bergen, doch alle winkels zijn open. enkel overhiedsgebouwen sluiten.
Wel u bezoek zoals de naam het zegt, het tropich regenwoud dus regen elke dag doch het regen niet de ganse dag. Regen is niet te vergelijken zoals bij ons.
Bernard