Eind july gaan wij (2 volwassenen, 2 kinderen) voor een kleine 3 weken naar Marokko op vakantie. De bedoeling is van Casablanca naar Agadir (en misschien nog wat verder naar beneden) te trekken. Heb een aantal mensen gesproken die zeggen dat je hiervoor niets hoeft te reserveren qua camping of hotel en wil dat eigenlijk ook liever ter plekke doen.
Maar is dat wel zo verstandig en als ik wel ga reserveren hoe doe ik dat dan want mijn frans is miserable.
Als iemand verder nog tips, ideeen of whatever heeft over onze vakantie zijn die welkom
Ik ben net terug uit Marokko en reserveren is eigenlijk niet nodig. Alleen als je in grote steden als Marrakech zit is het handig, want daar verdwaal je zo, maar daar zul je waarschijnlijk niet komen als ik het reisidee bekijk.
Dat je geen Frans spreekt is niet heel erg makkelijk, maar met Engels kom je er wel in de grote steden. Op het platteland spreken ze alleen Arabisch en Frans, maar met handen en voeten kun je je wel redden. Ik moet zeggen dat het stuk tussen Agadir en Essaouira prachtig is. Deze weg loopt deels langs de kust en heb je prachtige vergezichten. En vergeet vooral Essaouira niet, dat is een fantastisch vissersdorpje met een strand. Helaas staat er wel wind, maar dat mag de pret voor mij echt niet drukken.
Heel veel plezier, want ik vind het een mooi land.