Bonaire of Curacao

Hallo allemaal,

Wij staan op het punt om een ticket te boeken naar Suriname icm met Bonaire of Curacao. Kan iemand mij meer vertellen over deze twee eilanden? We gaan er een week heen (twee weken Suriname).

Ik weet natuurlijk dan Curacao groter (en drukker?) is en dat men zegt dat de onderwaterwereld van Bonaire zeer mooi en bijzonder is (we duiken allebei).

Zijn er nog andere dingen die we moeten weten op basis waarvan we een goede keuze kunnen maken?

Bedankt!
gr, Joep

bonaire is rust en heb je binnen een week van top tot teen gezien.
Curacao kom je aan 1 week net te kort en is hectischer.

Ha Joep,

Ik woon nu al een poosje op Curacao en ben in al die tijd 1 dag op Bonaire geweest. Ik zou persoonlijk kiezen voor een vakantie op Curacao en een dagje Bonaire boeken. In 1 dag kun je Bonaire rondrijden. En op Curacao is er nog wat meer leven. De onderwaterwereld is op Bonaire erg mooi, maar Curacao is ook zeker de moeite waard. Als je voor Curacao kiest, kom dan duiken bij Ocean Encouters;) (daar werk ik ook, en iedere dag hebben we hele tevreden klanten die prachtige divesites hebben gezien!)

Groetjes Leonie

Het is eigenlijk niet te vergelijken met elkaar dus het is de vraag wat je zoekt. Wil je rust, ruimte en zon dan is Bonaire ideaal. Je hebt er geweldige plekken en je kunt een auto huren om de verschillende kanten van het eiland te bezoeken en dan ook nog wat dagen te zonnen en zwemmen. Er zijn niet echt mooie stranden op Bonaire, maar de onderwaterwereld is prachtig. Zoek je meer afleiding dan is Curacao ideaal. Je kunt daar ook wat winkelen, uitgaan en op de mooiste stranden van de wereld liggen. Op Curacao scheuren ze wel met auto’s. Hoe relaxt alles op het hele eiland is, zo druk is het op de weg. En op Bonaire is geen enkel stoplicht te bekennen, dat zegt genoeg :slight_smile: Maar wat je ook kiest, het is goed. Want de oude Antillen zijn helemaal top!

Het is inderdaad waar je voorkeur naar uitgaat, maar ik moet zeggen dat ik zelf toch voor Bonaire zou kiezen. Het gekkenhuis in Nederland maak je iedere dag al mee en Curacao is net zo’n gekkenhuis.
Bonaire is de rust zelve, geen stoplichten, je kunt nog op de fiets en weinig criminaliteit. Ik kom er graag en wanneer het mogelijk zou zijn zou ik er ook graag wonen. Voor mij hoeft al die drukte niet meer zo, doe mij maar gewoon de rust en betrekkelijke stilte, want, zeg nu zelf…waar is het tegenwoordig op deze wereld nog rustig ?

Maar goed, kan me ook voorstellen dat je, na Suriname, weer ietwat meer drukte wilt zien. En op Curacao is ook genoeg te zien en te doen.
Een dagje Bonaire kan natuurlijk altijd, maar ik zou er zeker ook overnachten, het is echt de moeite waard. Dan heb je ook de tijd om 's avonds uit te gaan, wat te relaxen aan de waterkant en overdag kun je het eiland zien.