Mooiste Eiland?

Wat vind je het mooiste eiland op de Antillen en waarom? Graag jullie meningen…

Gr. Diana

Ik ken alleen Cur, Bon en Aruba goed.

Van die 3 is Bonaire het mooist!!! Natuur is daar het mooiste. Sfeer het meest LAID BACK en Down to earth! Het leven is daar een stuk rustiger als op Curacao of Aruba.

Ook ik ken alleen de ABC-eilanden.
De eerste vakantie hebben we elk eiland een week gedaan.
Bonaire vonden we verreweg het mooist, en zijn daar 2 jaar later nog eens naar toe gegaan.
Heerlijk rustig, gemoedelijk, geen enkel stoplicht, prachtig snorkelen tussen de koralen en vissen, leuke terrasjes, mooie natuur. Huur een auto (lieftst 4-wheel jeep) en ga naar het Washington-Slagbaai Nationaal park.
Maar als je voor de dicotheek gaat moet je daar niet zijn.
Curacao vonden we duidelijk het minste, wat een drukte en zo vol gebouwd.
Aruba zit er tussen in. Gezellige drukte. Mooie natuur.

hai,

ja als antwoord op je vraag.
Het is moeilijk om daar het juiste antwoord op te geven want het ligt er aan wat je bedoelingen zijn.
Wil je op vakantie en ben je gek op watersport dan zou ik zeggen bonaire.
Bonaire is qua natuur erg mooi en stil en een paradijs voor duikers en watersporters.
Hou je van shoppen en de nightlife en wil je je echt toerist voelen dan zou ik zeggen ga naar Aruba.
Aruba heeft meer de amerikaanse cultuur.
Veel shoppingcentra’s, grote hotels en het uitgaansleven is daar gigantisch.
Zelf woon ik op Curacao!
waarom curacao? wel daar kan ik heel makkelijk in zijn.
Curacao heeft naast vele mooie natuurlijke baaien en beaches ook een geweldige cultuur die de andere eilanden niet hebben.
Wil je gaan stage lopen in de carribean dan is curacao de plek bij uitstek.
Geweldige restaurants, leuk uitgaansleven, veel cultuur, mooie architectuur, iets dynamischer dan de overige eilanden.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze info.

Groetjes vanuit dushi Curacao

Ik vond zelf in februari Curaçao erg mooi. Maar dat lag ook aan de geweldige resorts die ik bezocht!

Hoi Diana,

Je vraag is denk ik niet duidelijk genoeg. Ben je op zoek naar een vakantiebestemming of naar een plaats om te wonen? Wat zoek je precies? Ik denk niet dat je kunt stellen dat een eiland mooier is dan de andere.

Ik woon sinds kort op Curacao, maar ben ook op Bonaire geweest en ken Aruba een beetje. Alle eilanden hebben hun eigen charme. Ik vond Bonaire helemaal geweldig voor vakantie, maar zie mijzelf daar niet wonen. Voor mij is het te rustig en te klein. Iemand anders zal dat weer geweldig vinden. Aruba is vooral gericht op de toeristen-industrie, maar wel weer groter dan Bonaire. Heeft geweldig lange stranden en is onder andere daarom ook een leuk eiland.

Curacao heeft kleinere stranden en is veel meer bewoond. Het is hier misschien wat drukker, maar aan de andere kant ook erg rustig als je het op wilt zoeken (richting Westpunt). Ik vond voor mijzelf Curacao meer een eiland waar ik wilde wonen en werken, omdat voor mijn werk de meeste uitdaging hier lag. Maar dat houdt niet in dat ik niet naar Aruba of Bonaire op vakantie ga.

Kortom, alle eilanden hebben volgens mij hun eigen voor- en nadelen, afhankelijk van wat je zoekt.

Ik ken Aruba en Curacao, en ik vind dat Aruba mooiere stranden heeft.
Curacao leeft wat meer, zeker voor Nederlands publiek. Daarom is Curacao leuker om er voor langere tijd te zijn.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik behalve de Antillen ook nog veel andere plekken van de wereld heb gezien, en dat ik Aruba en Curacao qua natuur nou niet echt breath-taking vind. Het is een misverstand dat de palmboom een inheemse boom is (sommige stranden zijn zelfs aangelegd) en een mooi regenwoud vind je ook niet op de Antillen.

Het is er wel ontzettend gezellig, zonnig en het heeft mooie resorts. Voor een zon vakantie is het dus heel toegankelijk.

Denk dus goed na waar je naar op zoek bent! Have fun!