Bon om Tuk (water) Festival

Hoi allemaal,

Is er ooit iemand tijdens het Bon om Tuk festival in Phnom Penh geweest? Is alles gewoon open en te bezichtigen? Is dit een aanrader of juist niet? Graag wat meer info over de stad en de drukte en of alles dan gewoon te bezichtigen is. (koninklijk paleis & Killing fields)

Alvast bedankt.

Groetjes Coba:chin::vissen:

Vergelijk Bon Um Took met Koninginnedag in Amsterdam, maar zonder drukte in de hele stad. De drukte bevindt zich op en rond de Sap-rivier. Bootraces, kermis, optredens, markt. Met de verrekijker kun je de koninklijke loge bekijken aan de overkant. Af en toe kun je op TV kijken voor een beter beeld. Ik vind het niet te missen! 's Avonds zijn er verlichte boten en een groot vuurwerk op de rivier.
Kermis is iets heel anders dan hier, ik deed bijvoorbeeld aan “vergiet werpen”. Prijzen liggen op de grond, en als je je vergiet erop gooit, is de prijs voor jou. Binnen een halve minuut stonden er honderd Cambodjanen om me heen, want dat wilden ze niet missen.
Mijn prijs: Twee blikjes cola.

Kleine waarschuwing : Laat waardevolle spullen thuis, de menigte is groot, en zakkenrollers kunnen hun slag slaan.

Je stelde nog een vraag: Wel of niet open ? Geen idee ! Je moet gewoon gaan !

1 like