In het zuiden van Thailand is er een bomaanslag gepleegd door separistische moslims.
Weet iemand hier meer over ?
Ik dacht dat Thailand een stabiel land was
In het zuiden van Thailand is er een bomaanslag gepleegd door separistische moslims.
Weet iemand hier meer over ?
Ik dacht dat Thailand een stabiel land was
Hoi !
In het zuiden van Thailand is het al jaren onrustig. Separatistische moslims in het zuiden willen zich afscheiden van Thailand.
Vooral de laatste maanden is het daar weer erg onrustig en wordt er elke dag wel iemand vermoordt, maar de aanslagen daar richten zich (tot op heden) niet op toeristen.
Thailand is ook een erg stabiel land, je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken als je reisplannen hebt voor dit prachtige land. Heb je niks te zoeken in het zuiden (omgeving Pattani), ga er dan ook niet heen. Er zijn genoeg plekken in Thailand waar het wel rustig is. In het noorden, oosten en het centrale gedeelte hoef je je nergens zorgen over te maken.
Ik ben zelf in juni weer geweest en elke dag stonden er berichten in de krant over aanslagen in het zuiden. De rest van het land is boedhistisch en merk je niks van de onrust in het zuiden.
Zoals Dave al zei er zijn heel veel aanslagen in het zuiden, vaak gericht op Politie en Teachers.
Er zitten weinig westerse toeristen in het zuiden dus je hoort er niet veel van in Nederland maar er zijn pas nog een aantal toeristen om het leven gekomen (toeristen uit bv Malaysia, die veel in het zuiden zitten).
Over het algemeen is het veilig in Thailand hoewel toch altijd erg oppassen en zijn meer verkrachtingen en berovingen dan dat je denkt, het slechte nieuws bereikt niet altijd de buitenlandse media.
Met angst voor een val in de toeristische sector van de economie.
Je zou eens moeten weten hoeveel verschillen er te zien zijn tussen de thaise en de Engelstalige kranten. :blink:
is het dan in phuket en lager naar het zuiden en zo ook gevaarlijk???xx
phuket is veilig alleen in het uiterste zuiden bij de maleisische grens
Originally posted by vrijevogels@03-11-2004, 19:46:14
** phuket is veilig alleen in het uiterste zuiden bij de maleisische grens **
klopt, vooral de provincie “pattani” is erg onrustig op het moment niet aan te raden, net zoals Phuket is Krabi ook veilig (en super hehe)