boerderijwerk en reizen, austaliastyle

Dag beste mensen,

ik wil binnenkort in canada de graanoost gaan doen; en daarna rondreizen.
Vanuit de ervaringen die ik gedurende twee jaar reizen in Oz en 2 jaar in Azie, had ik graag enkele dingen gevraagd:

-Als je een beetje langer in Oz blijft is t altijd beter een eigen wagen aan te schaffen, en nadien door te verkopen. Zo spaar je ook veel geld uit op accomodatie. In oz verloopt aan-en verkoop zeer makkelijk. Is dit gelijkaardig in Canada?

• Ik heb best veel ervaring met tractorrijden …

• is het makkelijk een job vinden in canada?
    • zijn de verloningen ook rond een 20 dollar per uur?
    • heeft iemand contacten met boeren ginder?
  • tevens, heeft iemand weet wat de beste kope manier zou zijn om naar ginder te vliegen? Voor australie ging ik bijvoorbeel altijd van Dusseldorf naar bangkok, en dan naar Brisbane . Of via london naar perth … Heeft iemand een idee ivm canada?

• kan iemand mij iets vertellen over de mogelijkheid tot buiten leven en kamperen, zoals in oZ, of indien dit bijna niet mogelijk is omv t weer: In oz schat ik goedekoop in de backpacker leven, eten en drinken, op 30 dollar per dag… is dat gelijkaardig?

Tamelijk veel vraagjes,
al de hulp wordt van harte gewaardeerd,
en wie weet ontmoeten we mekaar wel!

Grtzs ,
Jo

Enige wat ik weet is dat op 'n ranch waar ik 2 dagen gelogeerd heb (Springlake Ranch in 100 Mile House), het personeel tegen kost en inwoning werkte. Blijkbaar veel animo van Europese studenten om op 'n ranch te kunnen verblijven. Geen idee of het op niet toeristische ranches waar echt zwaar werk verricht moet worden beter is om 'n baan te kunnen vinden. Mij lijkt 20 dollar per uur wel erg hoog gegrepen gevoelsmatig, maar ik hoop voor jou dat ik het mis heb.

Eten en drinken is in Canada duurder dan in Australie, ook duurder dan in Nederland. Alcohol is stervensduur. Corona: in Nederland 8 euro voor 6 flesjes, in Amerika 8 dollar voor 6 flesjes en in Canada maar liefst 15 dollar voor 6 flesjes!
Ik ben geen backpacker en/of kampeerder, dus zou niet weten hoe lowbudget reizen in Canada mogelijk is als je totaal geen eisen aan enig comfort stelt. 's Nachts koelt het wel enorm af als je in de bergen zit, dus lijkt mij niet aangenaam om te kamperen.

1 like