Boerderijstage in Canada

Hallo allemaal,

Eerst even voorstellen. Ik ben Britt ik ben 18 jaar en ik volg nu het eerste jaar van de opleiding Diergezondheidszorg.

Aan het eind van die schooljaar(mei) moet ik 9 weken op stage. Deze stage moet plaats vinden op een melkvee boerderij. Ik zie dit als een kans om naar Canada te gaan.
Mijn vraag is of iemand een leuk stage adres weet? En wat zijn de belangrijkste zaken die ik moet regelen voor ik naar Canada ga? En hoe werkt het moet de douane in Canada?
Alvast bedankt!

Het beste wat je kunt doen is gewoon als toerist naar Canada gaan (dan mag je 180 dagen blijven) en verder je mond houden. een werkvisum krijg je niet. Denk wel aan een aangepaste verzekering.

Oke dankjewel. Gaan ze dan moeilijk doen?

Werken in Canada vereist een visum, bijvoorbeeld via het WHP programma. Iemand adviseren dat maar zonder visum te gaan doen is op zijn minst onverstandig. Een zg. aangepaste verzekering heeft geen enkele waarde als je illegaal werkt. Gewoon een werkvisum aanvragen en hopen dat je bij de gelukkigen hoort.

Dankjewel het is mijn eerste keer dus ik moet alles nog uitzoeken :s

www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1366

Ik weet dat er formeel een werkvisum nodig is, maar daar worden er veel te weinig van uitgegeven. De kans dat je tot de gelukkigen hoort voor een Working Holiday visum is erg klein: afgelopen februari was de inschrijving binnen een dag vol. Ik weet van veel mensen die als toerist naar Canada gegaan om een stage te lopen, en ik heb nog niet gehoord dat het fout ging.

Het is duidelijk, dat je er veel meer verstand van hebt dan ik. Maar wellicht kan je je weldoordachte advies completeren door mensen ook even te wijzen op de gevolgen als het toch niet helemaal goed gaat.

:

Het zou inderdaad fout kunnen gaan, maar dat heb ik nog nooit gehoord. Het risico is dat je het land wordt uitgezet en een bepaalde periode niet terug mag komen…

Als je gepakt wordt, word je het land uitgezet + je mag het land nooit meer in

Voor onbetaald werk (stage) is niet altijd een werkvergunning nodig. Citizenship & Immigration Canada heeft (of: had?) een complete pagina op hun website hierover.

Moedwillig immigratiewetten overtreden en gepakt? => crimineel strafblad. Mag je Canada niet meer in voor een hele lange tijd. En voor zover ik weet hebben ze uitwisselingsprogramma’s met op z’n minst de VS, dus daar wacht je hetzelfde lot.