Boeken of op de bonnefooi?

Hallo Italie kenners,

Wij willen met ons gezin (twee jonge kinderen) dit jaar met de auto op vakantie naar Italie.
We willen ons eigenlijk niet vast leggen en in alle vrijheid rondtrekken in m.n. Noord Italie/Toscane.

Is het in de schoolvakanties mogelijk om op de bonnefooi op zoek te gaan naar een kleine camping of is dit in een land als Italie vragen om een nacht in de auto doorbrengen?

Ik raak een beetje ontmoedigd als ik lees over grote drukte en muggen in juli/augustus. Om drukte te ontlopen twijfelen we nog of we wellicht in eind april/begin mei Italie zullen bezoeken. Kan iemand mij een indruk geven van de temperatuur in die periode in deze regio?

Tips over kleine campings/B&B oid zijn erg welkom.

Hallo,

Nu Toscane is een drukke bestemming en vooral in de zomer. Helaas staat Toscane ook bekend niet om de veelvoud van campings, dus ook dat heb je tegen. Er is wel voldoende keuze aan de kust, maar in de omgeving van Florence e.d. is het wat moeilijker zoeken.Maar het vinden van een Agriturismo is wel een stuk makkelijker en dat is ook zeker aan te raden. Meestal fantastisch opgeknapte wijnboerderijen of zoiets die van alle gemakken voorzien zijn.
Let er wel op dat de temperatuur in aug en juli echt op kan lopen tot boven de 35 graden.

En als laatste in augustus gaan alle Italianen zelf ook op vakantie dus dan is het nog grote topdrukte.

Maar ik zou er zeker een keer een bezoek aan brengen want het is echt een zeer mooie provincie.

Groet Karin

Hallo,

Probeer anders eens één van deze campings uit. www.minicampingslemarche.com
Ze liggen in de Marche, ten oosten van Toscane, een meer rustige regio dan Toscane of Noord Italie. In tegenstelling tot Frankrijk zijn er niet zoveel kleine campings in Italia. Als jullie in augustus gaan zou ik zeker niet op de bonnefooi gaan. Dat is nl. de drukste maand.
Groetjes
Isabelle

Hallo Italie kenners,

Wij willen met de auto ook op de bonnefooi Noord Italie verkennen en hebben een kind jonger dan 1 jaar. De periode eind april/ begin mei, 2 wk, hebben wij in gedachten. Hoe is de temperatuur? De intensie is om 2/3 plaatsen te bezoeken en te overnachten in hotels. Hebben jullie tips voor te bezoeken plaatsen en hotels?

Groeten,
Funda

Hi,

De temperatuur in april en mei is aangenaam maar s avonds nog wel fris. Ik zou zeker een bezoek brengen aan Florence en Siena. Zelf vond ik San Gimigano en Monterigioni erg leuke plaatsjes.

Ik heb in een agriturismo overnacht ongeveer half uur van Florence af en klein uur van Siena in de plaats Mercatale val di Pesa. Het is zelfs mogelijk om vanaf hier een bus te pakken naar het busstation van Florence dus geen problemen met parkeren.

Groet Karin