Autoreis Toscane in juni: op de bonnefooi of niet?

Hallo!

Samen met mijn vriend wil ik een autorondreis maken door Toscane in juni 2009. Naast de plaatsen Pisa, Lucca, Florence en Vienna, willen we graag ook enkele dagen aan de kust doorbrengen.

Weet iemand of het goed te doen is om op de bonnefooi te reizen en ter plekke een plekje te vinden in een hotel, appartement of B&B? Zowel in de steden als bij de kust in de maand juni. Het is natuurlijk niet leuk wanneer we steeds lang moeten zoeken voor een plekje of alleen nog bij de hele dure accommodaties terecht kunnen.

Heeft iemand tips voor een mooie plaats aan de kust?

Bedankt alvast,
Sandra

Hey!

Mijn ervaring is dat het nogal 'ns moeilijk kan zijn om in het hoogseizoen een (betaalbare) plek te vinden. Het is misschien spannender om op de bonnefooi te gaan, maar een beetje planning en vooraf boeken levert toch ook heel veel goeds op. Het zou namelijk helemaal zonde zijn als je je dag besteed met het zoeken van een slaapplek in plaats van te genieten van Italie. Sommigen hebben het idee dat ze aan vrijheid inboeten door vooraf te boeken, maar mij geeft het juist heel veel rust. Meer genot, dus!
Wat je ook besluit, heel veel plezier :wink:

Gr, Phulo

juni si zeker te doen op de bonnefooi…Vraag bij het verkeersbureau ff een adressenfolder aan met agriturismo… Italie op zijn best. De Italianen zelf gaan veel later met vakantie en hier is juli en aug het hoogseizoen…
Ga vooral ff naar San Gimigniano als je daar toch in de buurt bent

grt
Edwin

Hoi Edwin,

wat is er in San Gimigniano dan?