Boa Vista november snorkelen en duiken

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen half november voor een week naar Boa Vista. Hij wil graag duiken en ik snorkelen. Is het mogelijk om vanaf het stand te snorkelen en ook mogelijk in deze tijd van het jaar? Ik las ergens dat de zee nogal ruig kan zijn.
Verder zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met vegetarisch eten daar, ik eet geen vlees en geen vis.

Alvast bedankt!
Groeten, Maaike

Hallo Appelwang,

Wat leuk dat jullie naar Boavista willen gaan! Uit eigen ervaring een heerlijk eiland om van je vakantie te genieten.

In november kan je nog goed duiken en is de zichtbaarheid onderwater gemiddeld zeker prima. Als je geluk hebt zie je ook nog schildpadden (broedseizoen loopt t/m circa eind november), op Boavista is namelijk 1 van de grootste populaties caretta caretta schildpadden ter wereld. De onderwaterwereld op Boavista is geweldig en het water lekker warm. Snorkelen kan zeker vanaf het strand, genoeg hele leuke plekken! Het is inderdaad wel mogelijk dat de zee net iets te ruig is. Dus niet ideaal om te snorkelen.

In de volgende post is over ervaringen van vegetarisch eten geschreven: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=190501

Bedankt voor je reactie, leuk te horen dat je goede ervaringen hebt met het eiland.
Met het eten zal het wel goed komen denk ik. Afgezien van vlees en vis eet ik alles, dus ik ben al snel tevreden.
Qua snorkelen is het dus een beetje afwachten begrijp ik? Ik zou het wel heel erg jammer vinden als dat niet kan, want zelf duik ik niet.

Groeten, Maaike

Wellicht zijn er bepaalde omstandigheden die het duiken niet voor je mogelijk maken, anders is een introduik (bijvoorbeeld in het zwembad) wellicht een mogelijkheid om eens te proberen of het iets is. De onderwaterwereld is zo gaaf!

Succes (en plezier)