ik heb een baan aangeboden gekregen als reisleidster bij Birce tours in alanya, zijn er mensen die ervaringen hebben met deze touroperator?Die ermee gereisd hebben of voor gewerkt hebben? goed bevallen/of niet, alle info is welkom!alvast bedankt!
hoi hoi,
het is al een tijd geleden dat je je bericht geplaatst hebt maar als je info nodig hebt, ik ben op vakantie geweest met birce tours.
Hallo
Ik ben begin juli op vakantie geweest met Birce Tours, was echt heel goed geregeld allemaal. Ik denk zeker dat het goed is om er te werken, mooie plaats, aardige mensen, heeeeeel veel excursies en dus reisleiders… Succes!
Groetjes Sophie
bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb al eerder in alanya gewerkt dus de plaats is me wel bekend, maar ik heb inmiddels vernomen dat het niet super is om voor birce te werken, dus ik heb het niet gedaan, maar toch bedankt voor jullie reacties!!
Bircetours,
Praat me er niet van (gisteren 6 augustus 2003) teruggekomen uit Turkije. Reisleiders die geen /nauwelijks nederlands spreken. Excursies die niet geheel en al volgens belofte verlopen (eufemisme). Ons reisclubje van 22 mensen (inclusief kinderen) wilde een 7 uur durende privé-boottocht laten organiseren door Birce, dit inclusief maaltijd en Nederlandstalige begeleider. De tocht duurde nog geen vijf uur de reisleider sprak geen ander Nederlands dan de volgende illustere woorden: ‘Ik weet niet!’. Ze moet nog bellen!
Een excursie naar Myra zou vanuit Beldibi maar eén reisuur duren…het werden er drie! (enkele reis) De entrees in Myra,Olympos en Kekova zouden inclusief zijn. Stond op het voucher. Hierover verschil van mening met de reisleider , telefoon naar Bircetours. Wij kregen gelijk, blijkt plotseling dat de reisleider een totaal ander voucher heeft en alle entrees maar uit eigen zak moest betalen. Gevolg een boze en zwaar balende resileider die niets meer zei of deed. Eén van onze gezinnen moest ivm trieste familie-omstandigheden met spoed terug naar Nederland. Geen enkel woord van condoleance, geen medewerking bij regelen vervoer naar Nederland en geen enkele medewerking bij het regelen van transfer van Beldibi naar Antalya airport (€ 75 taxikosten)
Bircetours…BAH
dat is duidelijk, en zulke verhalen had ik ook al gehoord. Birce is de lokale agent van kras en reiskompas en ik denk dat het niet zozeer aan die nl organisaties ligt, maar wel aan de lokale agent, bedankt voor jullie reacties, ik ben blij dat ik het niet gedaan heb! Verder is alanya wel een superplaats om op vakantie te gaan hoor, ik hoop alleen dat het in het vervolg wat beter is geregeld voor jullie!
maar bricet ours is wel goed maar maakt ook uit wei je reisleider is en mijn reisleider sprak wel nederlands.
maar het is zwaar werk.
maar ook wel leuk dus volgende keer beter
Beste J.Bos,
De organisatie waarvoor ik werk;Birce tour,vertegenwoordiger van Kras Stervakanties/Reiscompas/GTI travel ned.ervaar ik als hollander als een van de beste van Turkije.
En ik kan qua ervaring met andere tour-operators daarover meepraten.
Uw ervaring zal ik niet goedpraten,integendeel.
U heeft een incidenteel moment ervaren;ons excuus daarvoor.
Groeten,
Forumbeheerder,
Hans.
Rieneke, als je in Turkije wil gaan werken is het meestal niet zo goed geregeld, dat is nou eenmaal zo, ook bij andere organisaties zijn er problemen en jij bent degene die die moet oplossen. Dus om n baan niet aan te nemen omdat je er slechte dingen over hebt gehoord…ik zou het eerst zelf aankijken want er zijn echt nog wel veeeel ergere organisaties!
ik denk dat de meeste reisorganisaties wel een paar negatieve verhalen heben.