Binnenlandse vlucht India - vroeg of laat boeken?

Hallo,

Ik ga in december/januari rondreizen in India. Ik wil van Delhi naar het zuiden en dan een binnenlandse vlucht terug naar Delhi (want vanaf daar heb ik weer een ticket naar NL).
Nu zou ik die binnenlandse vlucht natuurlijk het liefst pas op het laatste moment boeken om zo flexibel mogelijk te blijven, maar ik heb gehoord dat dit duurder is dan van te voren boeken. Weet iemand hoeveel dat verschil ongeveer zal zijn?

Groetjes,
Floor

Hi Floor,

Hoeveel het precies zal schelen kan ik je moeilijk zeggen, maar ik zou zeker gewoon pas ter plekke boeken. In India zijn er vrij veel (goede) lowcostairlines, die zeker ook op Delhi vliegen (zodat het aanbod groot en competitief is). Het verschil in prijs zal zeker niet schrikbarend zijn…

Succes ermee!

Kan iemand een aantal maatschappijen noemen waarmee hij/zij goede ervaringen heeft en welke niet zo duur zijn?

Als ik op internet zoek krijg ik er een heleboel en het is lastig om hier een overzicht in te krijgen.

Hoi
Ik ben zelf ook het internet aan het uitspitten, kwam deze site tegen, myasiachannel.com

Succes Pedro

Jet Airways. Direkt op hun site geboekt, redelijke prijzen, goede service. Zelfs een komplete warme maaltijd op een vlucht van 90 minuten, zie je in India wel vaker maar stukken beter dan Europa of USA korte-afstandsvluchten…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hetzelfde heb ik aan mijn broer gevraagd, die is piloot en wordt altijd heel boos als ik met vliegmaatschappijen vlieg die bij hun slecht aangeschreven staan, hij noemde jetair, air india en kingfisher als prima en betrouwbaar…

Wij gaan al elf jaar iedere winter naar India.
We hebben al heel veel domestic gevlogen.
Goede site waar ik altijd vluchten maar ook treinen en hotels boek is
www.cleartrip.com
Hier kun je zien wat de prijzen en ook boeken
Er zijn tegenwoordig veel goede low cost maatschappijen.Het meeste vliegen wij met spicejet ivm miles, maar ook goed zijn jet air, indigo,goair,zeer goed is kingfisher, minder air india,indian airlines.
Maar dit is gewoon persoonlijk aan de hand van ervaringen.
Ook een goede site voor boekingen is www.zoomtra.com
grjes CJM MAAS

Hallo, ik had mijn vraag al ergens anders gesteld, maar aangezien ik nog geen goed antwoord heb gekregen en de vraag hier beter past stel ik ze nog eens:

ik was bezig met het boeken van onze binnenlandse vlucht van Mumbai naar Trivandrum via de website van “Air India”. Je kan daar kiezen tussen 4 verschillende prijsklassen –>van goedkoop naar duur: Restricted, Refundable, Economy, Executive.

Weet er iemand welke de verschillen zijn tussen deze prijsklassen?
We zouden “Restricted” willen boeken, weet er iemand als er dan beperkingen zijn op de bagage? Op de website vind ik terug dat executive 35kg mag meedoen en economy 25kg. Maar ik vind nergens hoeveel bagage men mag meedoen bij restricted en refundable…

Groeten,
Paenen

Naar m’n beste kennis is er in het vliegtuig maar 1 economy klasse met 1 bagage-limiet.

Dat betekent dat restricted, refundable, (full) economy allemaal TARIEFklassen en TICKETsoorten zijn, geen verschil in stoel en bagagelimiet die je uiteindelijk krijgt. Bij restricted is het vermoedelijk reisplan-gewijzigd-geld-foetsjie, dus totaal geen mogelijkheid van datum wijzigen of geld terug; en bij de andere twee heb je wat meer flexibiliteit maar daar betaal je dan ook voor…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,Hebben al heel wat domestic gevlogen in India.
Gaan ieder jaar voor verschillende maanden.
Air India is beslist niet onze favoriete maatschappij.
Spice jet,Indigo,Goair veel beter.
Ga naar:
www.cleartrip.com
Hier zie je alle maatschappijen en kosten en of t refundable is.
Account aanmaken, boeken en klaar is kees.
Wij boeken hier bijna al onze vliegtickets,treintickets en vaak hotels.
Bagage meestal 20 kg en handbagage 7-10 kg
Overgewicht scheelt per maatschappij spicejet 100 rps kingfisher 153 rps per kg.
grjes CornelisMaas