ticket kopen voor een binnenlandse vlucht in india .kom je dan duurder uit.wat zijn de prijzen ineens hoog van de ticket . wat is het beste. want we willen zelf in india kopen bij reisburau bedankt .bodha
Hoi,
Ik vlieg regelmatig binnen India. Eén advies:
Als je tickets voor binnenlandse vluchten koopt, laat dit dan doen door een Indiase bekende. Als je als buitenlander een ticket koopt moet je altijd een extra belasting betalen.
Groet.
Zijn er ook methoden voor als je geen indiase bekenden hebt. Is het bijvoorbeeld goedkoper als je de tickets in al van te voren in Nederland via een reisbureau boekt.
Ik zou het niet via een nederlandse reisagent of via internet doen.
Als je geen Indiase bekenden hebt probeer het dan via een reisbureautje in India. Niet op het vliegveld en niet een eigen kantoor van de vliegmaatschappij.
Gewoon in India zelf boeken. Er is veel concurrentie bij de luchtvaartmaatschappijen, zodat vliegtickets erg goedkoop zijn. Het handigste is om ze te laten boeken bij een van de vele reisbureautjes in India zelf. Kost je een paar euro meer, maar dan weet je wel zeker dat alles klopt (en heb je ook een print van je ticket, wat soms noodzakelijk is).
Hallo,
Ga al vele jaren naar India.Vlieg ook best veel binnenlands.
Onzin dat je als buitenlander volgens pvs meer of uberhaupt belasing betaald.Je kunt hier boeken via internet ,(hoe langer vooraf hoe goedkoper vaak),je kunt ook in India boeken via internet of inderdaad bij een reisbureautje, maar dan betaal je vaak meer !!!
Er zijn genoeg low cost maatschappijen.Enkele zijn www.spicejet.com (met kingfisher de beste), www.goair.com, jetairways.com,kingfisher.com,indigo,indian airlines
Hallo Cornelis,
Jammer dat je het als “onzin” bestempeld.
Ik reis al vanaf 1990 naar India. Buitenlanders betalen een Inland Airtravel Tax. Niet alle reisbureaus zijn er strikt mee, maar als je als buitenlander op een India’s vliegveld een ticket koopt krijg je hier hoogstwaarschijnlijk wel mee te maken. Het is mij meermaals gebeurt.
Ik zou zeggen: neem de proef op de som en probeer het de volgende keer als je in India bent.
Hello PVS,
Onzin is wat te sterk uitgedrukt, laat ik het dan zo zeggen.
Op alle vluchten in India, en dat zijn er toch wel wat, is ons dit nog nooit overkomen.
met vriendelijke groet,
Kees Maas
Ik heb mijn binnenlandse vluchten geboekt via makemytrip.com
Erg prima site en betalen met credit card werkt. Het is vaak nog mogelijk om tegen betaling de geboekte vlucht te annuleren of te wijzigen. Eerder boeken betekent goedkoper vliegen.