Binnenlandse vlucht Denpasar-Jakarta

In augustus wil ik van denpasar naar jakarta vliegen. Wie weet hoeveel mij dat ongeveer gaat kosten voor een retourtje.

Ja, Wil dat ook doen. eerst van jakarta naar bali en weer terug. Ik heb zelf gezocht via de site van jakarta airport. Gezocht op google naar ‘jakarta airport’. een directe website kon ik niet vinden.

Maar goed daar kwam ik uit op omgerekend iets van 15 euro voor een enkeltje p.p. Ik verwacht dat als je daar zelf boekt bij winkeltjes enzo dat het misschien nog wel goedkoper is. of een last minute op het airport zelf!

Ik denk dat er nog een nulletje achter die 15€ moet :yes:
Meer info vind je op de link van de luchtvaartmaatschappij “Garuda Indonesia” (prijzen liggen daar tss de 100 en 150€ voor een retour ).

http://www.garuda-indonesia.com/

Dat nulletje kun je weglaten hoor: even op de site van Air Asia gekeken (www.airasia.com), want ik denk eraan om zoiets ook te doen, en die biedt op 5 augustus om 23.50 een vlucht voor 149000 rupiah, dat is inderdaad ongeveer 15 euro (ex belastingen). Overdag is het duurder (375000), maar aankomst van de nachtvlucht is al om 0.30 (in Jakarta is het een uur eerder dan in Bali): eigenlijk best een geschikte tijd om te vliegen, vind ik, tenzij je meer een ochtendmens bent natuurlijk.
Ik sluit niet uit, dat er nog goedkopere vluchten vindbaar zijn (of hetzelfde tarief overdag) als je op Bali bij reisbureau’s rondshopt.
Garuda is nu eenmaal een dure maatschappij. Goedkoper zijn bijvoorbeeld Adam Air of Lion Air (Indonesisch), maar die hebben geen geweldige websites en ik vraag me af of ik die online zou boeken. Het Maleisische Air Asia heeft volgens mij (onder backpackers althans) een goede reputatie; ik heb er in ieder geval alleen maar goede ervaringen mee; ook met het online boeken en zelfs met het wijzigen van een ticket vlak voor de deadline op het vliegveld van Siem Reap in Cambodja (waar ze ook heen vliegen).

Sorry voor m’n verkeerde informatie.
Ik vond het gewoon te goedkoop om geloofwaardig te zijn (vraag me af hoeveel dit traject met de bus kost!) en had het ff opgezocht op internet. Blijkbaar op de verkeerde plaats gezocht.

Hoi,

Air Asia stunt vaak met erg goedkope tarieven. Dus €15,- is zeer goed mogelijk…
Ik heb bijvoorbeeld zelf laatst met Air Asia gevlogen binnen Thailand, van Bangkok naar Udon Thani, voor een tarief van 99 Baht (ca. €2,-) exclusief tax voor een enkele reis !!!
Ook zat ik laatst voor de grap even op hun site een vlucht te boeken binnen Thailand en ik had toen het wel hele speciale tarief van 20 Baht exclusief luchthavenbelasting, dus omgerekend ca. €0,40

Doe jezelf een plezier en vlieg lekker met Garuda Indonesia voor 2 x IDR 229.000,= van JKT naar DPS v.v. in plaats van met AirAsia voor IDR 199.000,=. Het regent klachten over deze maatschappij en het verschil in ticketprijzen is alle ellende echt niet waard. Wij hebben het meerdere keren geprobeerd evenals gasten van ons maar er was altijd iets niet in orde. Bovendien, met GI heb je meer keuze in vertrektijden (ik geloof 5 of 6 per dag) dan met AA.

Je hebt Indonesie diverse charter maatschappijen waarbij je binnenlandse vluchten kan maken, maar na 1 ervaring met Lion Air heb ik gezegd ik betaal liever ?x zoveel om met een bekende maatschappij te vliegen als bv Singapora Airlines of KLM etc. De regelementen zijn niet zo streng als hier op vliegtuig controle en dat was wel te merken op onze vlucht… ik zeg altijd hoe lekker ik benzine bij het tankstation vind ruiken, ruik ik dat toch liever niet op 10km hoogte… en toen moesten we ook nog terug en bij opstijgen viel gewoon de cockpitdeur open en die heeft vervolgens de gehele vluch open gestaan - op zich zou je denken van tja… maar aangezien dit een paar dagen na de tsunami was en de hele wereld top leiders in Jakarta waren zou je toch denken dat de veiligheidseisen flink aangescherpt waren? En dat was nog lang niet alles, dus mocht je meer willen weten over wat er bij ons gebeurd is dan stuur me rustig een emailtje.

KLM en Singapore Airlines voeren geen binnenlandse vluchten in Indonesie uit…

In Indonesia maakt maar 5% van de bevolking gebruik van ht internet, dus online boeken doen die maatschappijen niet aan. Je kan wel bij bijna alle maatschappijen per SMS boeken. Overigens zij er vele vluchten die je van af Soekarno Hatta naar Den Pasar leiden.

Met lion air koste het ons vorig jaar 60 euro