Heeft iemand ervaring met de binnelandse vlucht van Hanoi naar Da Nang.
Hoe lang van te voren moet je inchecken en op het vliegveld aanwezig zijn.
Ik zit te kijken om het na de terugkomst van Halong Bay te plannen.
Het wordt de slaaptrein of slaapbus of een vlucht.
Ik zag dat de vlucht om 18.35 uur is en bij de meeste excursies staat dat je om 16.30 uur terug bent in Hanoi.
Dan moet je nog naar het vliegveld… dus dat is denk ik krap aan.
En dan land je op Da Nang en wil naar Hue.
Ik zie dat de slaaptrein of de open tour nachtbus ook om 18.00 uur vertrekken maar komen wel in Hue aan.
Miss het beste om dan de halong bay tour en vervoer naar Hue bij 1 kantoor te boeken bij het Sinh Cafe???
Ik ben even aan het meedenken en misschien is dit een optie.
Je gaat gewoon mee met de Halong Bay tour en niet terug naar Hanoi.
In plaats ervan ga je naar het vliegveld van Hai Phong en vlieg je naar Danang om 16:25 geloof ik
Je komt dan om aan om 18:10 in Danang; het is dan donker.
Vandaar ga je via de tunnel naar Hue, ongeveer 2 uur; kan ook al regelen of daar op het vliegveld doen, is je eigen keuze.
Dan ben je alvast in Hue.
Dan kan je je plan daar trekken in Hue wat je van plan was.
Dan ga je via een andere route naar Hoi An, namelijk via de Hai Van Pas, deze is anders dan de tunnel route en stukken die je wel hetzelfde doet heb je niet gezien omdat het donker was.
Hoi Ton ,
Zag iid dat de vlucht om 16.25 uur is.
Haal je dat Ha Long Bay naar het vliegveld op tijd.
En weet je hoelang van te voren je er moet zijn om in te checken ben aan het zoeken maar kan het nog niet vinden.
Maar lijkt me een goede optie.
Ook aangezien we ervoor al 2x de nachttrein naar Sapa hebben gehad.
Mijn ervaring is dat de meeste tochten in de Bay uiterlijk 12 uur zijn afgelopen, kan je ook zien aan de tijden waarop de nieuwe tochten weer beginnen.
Dus daar moet je even rekening mee houden, tour einde tussen 11 en 12 uur, zijn waarschijnlijk de meeste.
Rijden naar het vliegveld van Hai Phong, reken op max 1.5 a 2 uur.
Dit met taxi of iets geregeld te hebben, met een lokale bus durf ik je niet schrijven wat de duur is.
Wat de aktuele kosten zijn op dit moment durf ik je ook niet mede te delen, maar kan daar volgens mij wel achter komen via kennissen in Viet Nam als je het precies wilt weten.
Misschien iemand op het forum, die dit weet?
Maar misschien krijg je een voor jouw goede prijs van het kantoor waar je je Halong bay trip boekt, is die zorg ook meteen weg.
Inchecken
Is volgens mij toch niet echt moeilijk te vinden op de site van VA.
Staat bij FAQs, airport check in.
Maar hier de copy/paste
1. How much time should I allot for procedures at the airport?
Due to potential traffic delays, check-in time and security screening, you are recommended to be at the airport at least 60 minutes before departure of domestic flights and 120 minutes before departure of international flights.
Betekend dus dat, wanneer je een trip hebt die om 12 uur aanmeert, jullie dan dus ruim 3 uur hebben om op het vliegveld te komen.
Is dus goed te doen.
Lijkt wel een geheel gereis, maar bedenk, dat wanneer je land in Danang, anders net in je hotel zou zijn vanaf de Halong Bay trip in Hanoi.
Ook scheelt het een reisdag.
Ik hoop dat je wat uit deze informatie kan gebruiken.
Hoi Ton ,
Ja bedankt voor de info.
We hebben net de vliegtickets geboekt.
Halong Bay hebben we nog niet geboekt maar kijken we nog naar voor we gaan.
Kijken we of we zo ook het vervoer kunnen regelen of anders pakken we een taxi.
Moet er idd 2 uur van te voren zijn op het vliegveld.
In Da Nang bekijken we het verder dat boeken niet van te voren.
De rest van de reis bekijken we daar, kunnen we nog afwijken van onze planning als we willen.
Ik zag bovenaan dat je eventueel wilde boeken bij the Sinh cafe (Nu Sinh tourist). Wij hadden onze Halong tour geboekt bij The Sinh tourist en dat is allemaal heel goed bevallen. Netjes op tijd opgepikt bij het hotel, goede maaltijden en een nette kamer aan boord. Ook hadden we een kanotocht erbij, hebben we gezwommen en zijn we bij een kleine visserij op het water geweest. En natuurlijk niet te vergeten: Karaoke in de avond!
Heel veel plezier!
Ik kon het niet laten om de aktuele taxi kosten van Halong to hai Phong even op te vragen in Viet Nam.
Kreeg net het antwoord binnen en deze bedragen rond de 50 usd en de rit duurt 1.5 uur.
Ook even gevraagd wat het kost om prive te gaan wanneer je alleen een boot boekt zonder de transfer naar Halong vanaf Hanoi.
Dus wanneer je deze ook zou moeten regelen en dan na de boottocht opgewacht worden en weer door naar het vliegveld.
Deze komt op 162 usd voor de auto met chauffeur dus, voor een tocht met 1 overnachting.
Beschouw die 162 usd even als richtprijs, is de prijs die ik heb door gekregen, kan ook minder of hoger zijn.
Zo kan je een vergelijk maken met het prijsverschil tussen met alleen een boot boeken zonder transfers
en met transfers ( van en naar Hanoi ( terug naar Hanoi doe je niet en zou dan zonde zijn om te betalen)).
Dus stel ( fictieve bedragen)
Halong Bay trip met transfer vv Hanoi, 500 + 45 ( taxie naar Hai Phong ) = 545
Halong Bay zonder transfer 400 + 162 ( Hanoi-Ha Long+ Ha Long-Hai Phong) =562
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Even een kleine correctie op je reaktie.
Je hoeft er niet 2 uur, maar 1 uur van tevoren te zijn; je hebt een binnenlandse vlucht.
Maar als je uitgaat van 2 uur, heb altijd nog 1 uur speling mocht er onderweg wat tegenzitten, denk dat je het slim doet om die 2 uur te handhaven.
Bedant voor je navraag.
We hebben ons hotel gemaild want zij hebben ook Halong Bay tours en het voorgelegd wat het kost en dan ook met het aangepaste vervoer of dat te regelen is.
Maar we begrijpen wat je bedoeld.
We verblijven in The Landmark Hanoi.
Daarna vergelijken we met andere site’s of kijken daar nog.
Volgens het hotel zat de Indochina lange tijd vol.
Nu hebben we bij de Sinh tourist een Halong Bay tour geboekt.
Je betaald er geen extra transfer kosten voor naar Halong Bay.
We gaan als we in Hanoi zijn even langs hun kantoor om te zeggen dat we niet mee terug gaan
en om te kijken of zij iets kunnen betekenen voor vervoer naar Haipong.
Anders pakken we daar de taxi.
Bij het vliegticket stond dat we 2 uur van te voren aanwezig moesten zijn, als we de avond ervoor zouden inchecken en de tickets uitprinten dan moet je 45 min van te voren aanwezig zijn.
Ik weet niet of dat mogelijk is dus we gaan gewoon uit van 2 uur.
We gaan van boort om 11.30 uur en hebben dan nog een luch van 11.45 tot om 12.30 uur tansfer naar Hanoi zou zijn dus we kunnen dan evt ook nog iets eerder weg naar Haiphong.
Dat moet dus wel goedkomen.
Ik heb net even gekeken op de site van jullie Hanoi hotel en ziet er zo te zien prima uit.
De lokatie is in iedr geval goed.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik lees ook ook dat je nu via Sinh tourist hebt geboekt, ben benieuwd welke jullie precies hebben uitgekozen.
Beetje tegenstrijdig dat op je ticket 45 minuten staat en op de site 1 uur; je hebt gelijk om gewoon die 2 uur aan te houden.
Zit je altijd goed en heb je wat speling.
Zoals je schrijft “Dat moet dus wel goedkomen”, daar ben ik ook wel overtuigt .
De Golden Lotus. is nu trouwens geen 140 dollarzoals er staat maar 105 dollar (als je op de juiste datum klikt.)
En transfer naar Halong Bay zit erbij.
Zo te lezen houden jullie wel van de vietnamese keuken.
Tip top is helemaal leuk, wel veel trappen, maar de beloning is er naar.
Houd wel even de gaten hoeveel boten er liggen bij de grot, anders wordt het schuifelen in een rij.
Misschien heb je nog meerdere grotten in je schema en dan kan je deze misschien overslaan vanwege de drukte?
Kan je wat kajakken in de die tijd of zwemmen?