Bingo Reizen

ik ga waarschijnlijk 14 okt naar turkije

heb een reis gezien bingo reizen je weet dan niet waar je heen gaat
daar is de prijs ook naar 20o euro all inn hotel
275euro inclusief
wie heeft dit wel eens gedaan>?
en wat voor weer is het in okt

groetjes maaike

Jaa, naar deze vraag was ik op zoek!! Ik ben van plan om in oktober 8 dagen naar Turkije te gaan op basis van All-Inclusive en ik kom overal die Bingo-formule tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Het lijkt nogal te schelen in de kosten, maar waar kom je dan terecht???

Ik heb zelf nooit een bingo reis geboekt, maar het zit zo: reisbureaus kopen van te voren een aantal plaatsen per hotel. Worden deze niet genoeg geboekt, dan doen ze deze plaatsen weg via de bingo formule. Ze zijn wel altijd dichtbij het strand en redelijk dichtbij het centrum, maar je kunt van te voren dus niet weten waar je terecht komt. Maar je kunt wel nagaan dat de iets minder gunstige accomodaties of de in verhouding duurdere accomodaties overblijven. Het is dus een gok, maar als de afstand naar het centrum en strand je niet echt uitmaken, en je hebt verder geen speciale eisen, dan zou ik het gewoon doen. Het is namelijk ook nog zo dat je bingo reizen hebt voor 3,4 of 5 sterren en daar veranderd niks aan, als je een 4 sterren bingo neemt, kom je ook in een 4 sterren hotel. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes Imke

wij vertrekken volgende week vrijdag met deze formule!

Ik ben is benieuwd!

Het is wel degelijk zo dat sommige touroperatoren sjoemelen met sterren. Je kan bijvoorbeeld een complex hebben dat voor zijn hoofdgebouw 4* heeft, maar ook bijgebouwen heeft met slechts 3* - dan kan je er van op aan dat ze je dit als een 4* accomodatie zullen verkopen. Vooral Corendon heeft daarin een kwalijke reputatie - we hebben het zelf meegemaakt. Mijn raad is : als je er objectieve gronden zijn voor een klacht ( sterren niet correct of bepaalde diensten niet aanwezig) ALTIJD ter plaatse een officieel klachtenformulier invullen en laten ondertekenen door de host(ess) ! Zoniet heb je nadien geen enkele grond voor compensatie.
Geert

Ik heb positieve ervaring met bingo vakanties. Vorig jaar naar Alanya 4** all-in geweest. Van te voren even bij de aanbieder gechecked welke hotels er zijn (die op de site worden aangeboden). Zo hadden we een prima idee van waar we eventueel terecht zouden komen.

Top vakantie verder gehad, geen problemen. Het mooiste met zulke vakanties is even na vragen bij de andere Nederlanders in het complex wat die voor die vakantie hadden betaald. Gemiddeld waren wij (met z’n 2tjes) zo’n 200euro goedkoper uit!

Mooi Peter dat je een positieve ervaring had, alleen hier is het wel een ongeschreven wet dat je bij ‘oudere’ topics niet meer echt reageerd, maar een nieuwe opend…

In jouw geval zou ik twijfelen…maar om in 2008 te reageren op een topic uit 2004… ja is een btje mosterd na de maaltijd denk ik :hihi:

sorry :cry:
had misschien beter even naar de datum kunnen kijken…
ik zal de volgende keer even duidelijk naar kijken!

Things happen…

Blijft dat het mooi is hoe je het een btje kan ‘sturen’ waar je tercht komt toch!!!

En voor dit jaar al plannen???

hallo.
wij zijn net terug van een bij corendon geboekt reis.
bij de aankomst in turkije was er niet één van de 3 bagages bij.
in de luchthaven waren ze zéér onbeschoft en spraken niet één
word engels (niet te geloven!).aan ons apparthotel aangekomen
kwam 4 uur later ons hostess aan deed alsof het heel normaal was.
gaf geen raad enz.
de dag erna kwam de eerste bagage aan,de tweede en derde kwam 2 dagen later aan.
we hebben dus verschillende kleding en toilet gerief moeten kopen.
die ticketjes hebben we bewaard,ook een bewijs van de luchthaven.
en dan nog een papier van corendon met de datum en het uur van aankomst van de bagage.nu is de vraag kan ik mijn kosten terug vorderen?
dank je bij voorbaat

Deze kosten vallen onder de reisverzekering.